fredag 30 september 2011

Äckliga bananflugor...

Är just nu så fruktansvärt trött på dessa äckliga bananflugor som åter igen har invaderat vår diskbänk....:-(
Borde de inte ha dött nu när hösten och vintern närmar sig? Eller har de återuppstått nu när värmen åter har kommit?
Jag vet inte hur många jag har dödat i min lilla häxblandning med honung, vinäger, vatten och diskmedel...? Men många tusen är det;-)! *he*he*
Vidriga kryp är dom iallafall och får mej nästan att spy när jag ska laga mat i mitt älskade kök...

3 kommentarer:

  1. Usch ja har med en massa! Fångar dem i pet-falskor med vin, men hur många som än drunknar så kommer det alltid nya!

    SvaraRadera
  2. ja fy fan dom e äckliga URK!

    SvaraRadera
  3. oh denna blandningen måste jag prova.. jag hade bara vatten med socker och diskmedel och fick kanske 6 under en natt... men du har du sjukt många :O

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!