tisdag 20 september 2011

- 8 cm!!

´
8 cm har "ramlat" av min midja! Ingen är lyckligare än jag, för det är just där allt mitt fett sitter...
Men inget är gratis. Nej då jag kämpar som en liten gnu för att få dessa kilon och cm att ramla av mej... Jag är jäkligt hård mot mej själv och just nu känns det förbannat bra!
Jag som trodde att jag aldrig någonsin skulle komma över den där fasen för sockersuget, är nästan där! Klart som korvspa att jag har mina kvällar där suget infaller så jag håller på att dö. Men då plockar jag fram mitt tuggummi, gi-knäcke och rostade mandlar med havsalt på och så försvinner suget, ja iallafall en aning!
Jag har lovat mej själv att få frossa bland godsaker den dagen jag uppnår - 10 kg på vågen! Då ska det firas med både glass, godis, chips och sprit;-) *he*he* Ja klart att jag måste få unna mej det!!!
Jag har en lååång väg att gå för att uppnå ett "normalt" midjemått... Enligt tabeller ska en kvinna ligga på runt 80 cm för att inte riskera sjukdom... Men dessa tabeller tar jag lugnt med en nypa salt,! Hur många kvinnor har egentligen 80 cm runt sin midja i Sverige?????
Alla vi människor är ju olika och gud valde ju att skapa mej med mage, liten rumpa och smala lår... En så kallad lastbilschafförs kropp som min kära sambo så snällt kallar min kropp;-)
Dessutom är jag inte längre purung och jag har ju trotts allt fött 3 barn som har spänt ut min mage ännu mera, speciellt dunder Alfred som vägde nästan 5 kilo;-)
Jag är ändå en aning bitter trots mina -8 cm... Det varken syns eller känns på mina kläder:-( Tycker att de sitter som innan de -8 cm "ramlade" av min kropp... *muttermutter*

15 kommentarer:

  1. Skiiit bra jobbat Karolin :) keep up the good work :)

    SvaraRadera
  2. Duktigt jobbat!!
    80 cm... nej inte här inte ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du gör ett kanonjobb mot bättre hälsa!! Grattis!!

    Måste få fråga var du köper dom där rostade mandlarna med halvssalt? Lät gott!

    SvaraRadera
  4. 8 cm!!??? Sjuuukt bra! Duktigt!!

    SvaraRadera
  5. härligt jobbat! du är superduktig, kämpa på!! :D

    SvaraRadera
  6. hej!Det är bara att gratulera:) Såg alla goda svampar i förra inläget. I svampskogen blir man som barn på nytt, där går man och letar och letar och ÄNTLIGEN finner man svampen! Vi har mest hittat gula kantareller hos oss.
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  7. När jag gick på Viktväktarna förra året pratade vi mycket om mått och kilo... Man brukar säga att 5 kg är ca 1 klädstorlek. Men den första klädstorleken man går ner brukar ofta (inte alltid) vara efter ca 6-7 kg, efter de kläder man har kanske sitter lite tajt...Häng i bara, du är jätteduktig! Du ska se att det märks snart :).
    Kram bloggläsaren Elin

    SvaraRadera
  8. Kämpa på! Snart ska du se att kläderna börja hänga!

    SvaraRadera
  9. Det är ju skitbra!!! Starkt jobbat!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Men guuud va duktig du är!!! Är sååå avis, vill också ta tag i godis-dipparna jag har...
    Hejja dig!!! Vilken inspiration jag fick, det tackar jag för!! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  11. De är ju jättebra!!
    Och de syns, jag tänkte på de på småfolket idag:) I ansiktet syns de jättemycke!
    JAg brukar inte gå runt och kolla vilka som gått ner i vikt, men efter som jag följer bloggen och vet att du vill de så tänker man ju på de:)
    kram

    SvaraRadera
  12. Heja heja! Fan, vad duktig du är. :) Jag får väl erkänna att jag ligger långt under 80 cm i normala fall, så det är inte så konstigt. Men alla är ju byggda olika. Jag har ju en ordentlig röv istället. :) Kram!

    SvaraRadera
  13. Håller med Jossan, visst syns det! och alla är väl missnöjda med var just deras fläsk sitter. Själv har jag feta lår och har därför aldrig leggings o tunika som är så fint på andra...
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!