fredag 30 september 2011

Drömtydan...

Natten har väl varit så där. Hostigt från alla rummen, växtvärk från små ben, mardrömmar och hungriga barn...
Somnade efter mycket om och men in efter klockan 3 inatt. När jag väl somnade in skönt, ja då började mina drömmar att hålla mej vaken istället.
Inatt har jag haft en väldigt konstig dröm som har satt sig på näthinnan och så fort jag tänker på den så dundrar mitt hjärta till. Den har varit återkommande under hela natten..... En sån där obehaglig dröm som man liksom inte kommer ur hur mycket man än vill... Här ska ni få höra om den konstiga drömmen....
Helt plötsligt var jag och barnen uppe i Malung. Jag satte in dom i min bil och skulle köra mot min hemby Yttermalung mitt i mörkaste natten. Ingen av oss var bältade och så fick jag helt plötsligt 3 stycken iligala invandrare i bilen. Snäll som jag är så trängde vi ihop oss i bilen. Men så när vi närmade oss Yttermalung dök det upp 2 poliser ståendets på vägen. Jag fick panik och kom på att vi då var 2 stycken för många i bilen och att ingen av oss hade några bälten på oss. Jag skulle då sakta in på en parkeringsficka och släppa av mina medpassagerare och sätta på oss alla bältena. Till min stora fasa märker jag att bromsarna har lagt av mer eller mindre men det gick och stanna iallafall och bälten sattes på och de illegala invandrarna släpptes på fri fot ut i skogen... Vi närmade oss poliserna i en hastighet av 150km/h och bromsarna tog inte. Jag kommer så väl ihåg den där paniken som jag hade. Vi gick förmodligen mot döden jag och mina älskade barn....
Hemska dröm... Och konstiga... Vart får man allt ifrån? Varför drömde jag så konstigt? Jag får liksom inte ihop någonting? Döden... Yttermalung... Invandrare... Poliser...
Ska man skratta eller gråta?;-) För er kanske denna drömmen inte alls låter så hemsk som jag själv upplevde den... En drömtydan hade suttit på sin plats känner jag just nu. Mycket omedvetet som kommer upp under nätterna som man kanske går och grubblar på...
Har för mej att om man drömmer om döden så betyder det inte alls döden, utan något helt annat....?
Någon som är duktig på drömtydan? Iså fall får ni gärna hjälpa mej och min knäppa dröm;-)!

4 kommentarer:

  1. Det lilla jag minns från mina ungdoms hobbydrömtydar-dagar så representerar döden ofta en NYSTART på något sätt.

    Det där med bromsarna kan ju vara ganska "lätt"; kanske du tycker att något rusar på i livet. Eller att livet i sig går för fort? Du försöker bromsa men det går inte?

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så är jag jätte dålig på att tyda drömmar. Därimot så förstår jag helt och hållet att drömmen skrämmer dig!
    Hoppas att du får en fin fredag iaf! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh fy vad det är jobbigt att drömma hemska drömmar.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Huuu, hatar drömmar av denna sort. Hoppas du får svar på den! Kram kram och sov så gott!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!