lördag 17 september 2011

Fy fasen för Herr Frost...

Kom ut från jobbet och fick till min stora fasa se frost på hela bilen... *suck* och *dubbelsuck* Bara att börja skrapa bort skiten, lätt hade det varit om man nu hade haft en is skrapa. Men man tager det man haver och idag fick ett gammalt dvd fodral aggera skrapa;-)
Men på allvar, inte ska det bli så här kallt redan? Brukar Herr Frost komma så här tidigt? Blir ju helt deprimerad ju... Jag fasar för vintern... Ja inte vintern i sig, eller jo det gör jag. Men mest fasar jag för alla kläder som skall tas på innan det är dax för avfärd till skolan och förskolan... Hur tidigt måste man gå upp då? Tänk om man kommer upp på morgonen och det ligger driver med snö och så ska man iväg med 3 små kids helt själv... Jo jag fasar visst för vintern...;-) *pust*
Undra just hur mina stackars fina pelargoner mår just nu ute i kylan...? Fasen oxå... Skulle man inte ens kunnat fått njuta av dom en stund till, när man liksom kände sig en gnutta snuvad på sommaren...??
Nej dax för mej att dra ett stort och skönt täcke över mej och drömma mej bort till värmen;-)!!! *sol*bad*drinkar*sena kvällar*havsluft*känna sanden mellan tårna*grilla*sololja*

3 kommentarer:

  1. men usch och fy, inte frost än!

    SvaraRadera
  2. Meeeh! Vad fasen... Frost! Fy fasiken...
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag välkomnar gärna snön. Skoteråkning. Det magiskt vackra som blir i naturen. Utelekarna. Men så fasar jag oxå för alla kläderna. 3 kids fullt påklädda fr topp till tå *pust*

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!