måndag 17 augusti 2015

Sandra hjärtar Alexander!

I lördags tog min privata frissa hand om mitt hår! Vi hade ganska mycket tid på oss på dagen, men så klart blev det stressigt i slutet ändå som alltid!;-) Men Johanna fixade mitt hår med bravur! Frissa skulle hon blivit! Glömde förstås att ta ett kort på den snygga uppsättningen men lite kommer ni se på bilderna under....
 Redo, snygga, sminkade och friserade och med massor av sol i våra ögon!
 Gästerna på ingång mot den mysiga kyrkan! Och vilket underbart väder vi fick! Massor av sol hela dagen lång!
 Blir alltid alldeles sentimental när jag kommer till en kyrka... Varje psalm och varje sång som sjöng och spelades, letade sig en tår fram i mina ögon... Inte bara hos mej, utan även hos min käre make! Han satt där med tårar i ögonen hela tiden! Och all den kärlek som florerade i kyrkan! Underbart!
 Så sa dom JA till varandra, herr och fru Forsberg! Så fina och så lättade!;-)
 Kramkalas, morfar och bruden, Alex och svärmor!
Brudarna sken i kapp med solens underbara strålar och den underbara kärleken fanns där i luften! Min mammas kusins flickvän, jag, Johanna, mamma och min mammas kusin Katarina!
Ha ha! De tre musketörerna, Fredrik (mammas kusin), Nicke och Jonas!
Jag bara älskar den sista bilden! ;-) *fniss* Bara för att man är kortast betyder inte det att man är minst! Så de så!;-)
Så vinkade vi av herr och fru Forsberg! Bröllopsfotografering nästa och de brummade iväg i en snygg raggarbil! Kan lova att herr Grunditz var något avis på dem som fick åka i den bilen... Han är ju en liten smygraggare längst där inne i bröstet;-)
 Tipspromenad, mingelbingo och fotografering av alla bröllopsgäster i väntan på bröllopsparet!
 Några är normala, andra inte.. Kan finnas en viss likhet mellan mej och min käre storebror;-) Trots att han inte vill tillkännage det att han gillar att spexa framför kameran, så vet jag att han gör det;-)
 Nykroppa hembygdspark där festen var! Vilket underbart ställe! Så rogivande och vackert alldeles intill sjön!

 Brudskålen och hurra rop! Sedan fick vi gå in i den fantastiska logen där de dukat upp och gjort såååå fint! Men de glömde jag givetvis att fota....
Pyssliga Sandra hade fixat massor! Små detaljer lite här och där! Supergod sommarmat och supergott vin intogs!
Tal! Åh va jag älskar tal! Tänk om jag bara hade vågat mej på ett tal, varit så där grym talare som många är! Henrik, Alexanders bror höll ett fantastiskt vackert tal om kärleken till sin bror!! Inte ett öga var torrt!
 Kvällen kom och det blev en alldeles underbar kväll! En nypa sig i armen kväll!!
 Dock höll knotten på att äta upp oss... Och där av Johannas snygga min;-) Knott och mygg gillar henne extremt mycket och de söker sig direkt till henne! Så klart att dom gör så söt och go som hon är!!!
 -Vad står det på din öl? Ja samtalsämnena var varierande;-)
 Den vackra bruden och den fina bröllopstårtan!
 Man ska ha tunga rätt i munnen när tårtan ska skäras, precis som Alex har!;-)
 Tal ja! Min moster har fått den gåvan! Hon har fått TALETS gåva, kan skriva ner och hålla helt underbara tal! En gen som hon ärvt från min mormor som också var helt fantastisk på att hålla tal!!!
Systrarna Johansson alltså, ha ha! Min moster och mamma rockade loss rejält på dansgolvet! *fniss*
Bord och stolar röjdes bort och sedan dansade vi hela kvällen lång! Så galet kul! Pratade med allt och alla och fick lära känna nya människor! Så galet kul!
Och så fick jag en dans med min fina morfar! Snart 84 år och dansar som en kung! Balansen var dock en smula vinglig.. Han skyllde på att han börjar bli gammal och hade svårt med balansen, jag skyllde på att det nog var lite för mycket vin innanför västen;-) Dock höll jag ett stadigt grepp om hans kropp, så det var ingen risk att vi ramlade!;-)
 Dans och sång i massor till klockan 3 på natten! Hade bussen inte gått hem då, hade vi förmodligen hållt på till tidig morgon och dansat! Herreguuuud va roligt det är! Vi dansde bugg så armarna blev flera meter långa och jag lärde mej en hel del massa nya danssteg! Kanske borde vi anmäla oss på en buggkurs! Jo det är faktiskt svinkul att dansa bugg, jag lovar!! Nä jag börjar INTE bli gammal!;-)
Som sagt... Gårdagen var inte lika hoppig och dansig...;-) Nicke sov gott under sin tröja på väg hem och var nog precis lika sliten som han ser ut;-)

Tuuuusen och åter tuuusen tack för ett underbart bröllop! De kommer vi leva på länge!!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder, och klockren text utanför kyrkan om att "välja en plats och inte en sida". Älskar den!
    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja sååå bra! Skulle alla ha tycker jag! <3

      Kram K

      Radera

Tusen tack för din kommentar!