fredag 28 augusti 2015

Älskade fredag!

Äntligen fredag igen! Ja igen.. Vart tog den här veckan vägen egentligen, de sa bara swisch... Har redan jobbat 4 veckor sedan semestern. Inte klokt va tiden går fort...
Älskar fredagar! 
Idag efter jobbet la jag mej på soffan på altanen medans grabbarna satt och slöade och så sov jag en stund! Underbart att sova middag när man kan och får!
Fredagstaco stod självklart på menyn och grabbarna jublade förstås av glädje! Att dom aldrig tröttnar?!;)
Att bara sitta ner hela familjen, ha musiken på svagt i bakgrunden och skåla in helgen! Ja de låter precis lika jäkla skönt som de låter! Och för en gångs skull satt alla ner tills alla ätit upp och ingen spillde ut något.. Herregud, jag tror våra barn börjar bli stora nu och de råder helt plötsligt lugn och ro kring matbordet!;)
Fredagsvinet är ju bara sååååå gott! Ett glas och hela kroppen faller ner i ett härligt lugn!
Måste tipsa om detta! Ett av mina favoritviner! Inte för tungt och inte för blaskigt, perfekt alltså och vääääldigt prisvärt! Ca 80 kr för en flaska! Tummen upp på det!
Fixade till en snabb efterätt till oss! Blev inspererad av gårdagens Tina på besök på tv 4!
Jag kan ju liksom inte riktigt hålla mej till recept...;) Så jag gjorde nästan som dom!;)
Glass/sorbe:
Ca 5 dl frysta hallon
En färsk mango
Saften från ca 1/3 dels citron
1 msk florsocker
Mixade ihop allt detta och häll i glassformarna! Givetvis släppte pinnen inte i glasen på 3 av dem.. Men vad gör det? Går precis likabra att äta detta med sked!
Såååå gott och sååå enkelt! Vill man göra dem ännu nyttigare så kan man ju faktiskt skippa florsockret!
När vi, jag, Alfred och Fabian var och handlade och jag frågade om vi skulle köra på dipp, morötter och gurka till fredagssnacks? Ungarna jublade! Gött tänkte jag... Men så gick vi förbi dessa jäkla godishyllor precis vid kassorna och vad tror ni de ville ha? Rätt! Förstås godis.. Jag gav med mej och de fick 3 smågrejer!
Men VARFÖR måste godiset hänga vid kassan för? Alltid i de flesta butiker hänger allt gott där och frestar allt och alla... Värdelöst kan jag tycka...
Vi har krupit upp i sofforna och bara myser! 
Att sitta så här hela familjen titta på något värdelöst på tv som typ fångarna på fortet som kidsen älskar! Ja de är banne mej så gött!
Dock känner jag mej en smula febrig med kli i halsen...
Ungarna har hostat och snorar hela veckan, men ingen feber... Konstigt att så fort skolorna börjar invaderas de av alla dumma baciller...
Tror nog att en god nattsömn kan få mej att må bättre! Eller att den där förbaskade jäkla mensen behagar att komma krypandes efter en försening på över 2 veckor...
Vet att jag ibland kan känna mej nästan sjuk innan självaste fru mens kommer..
Ja ja, den som lever får se... 
En sak vet jag iallafall... Inatt kommer jag sova som en prinsessa! Undra dock vem av som kommer somna först här? Jag? Jonas eller kidsen? Jag röstar nog på Jonas;)

1 kommentar:

  1. Här önskades det tacos också, trots att de hunnit bli 17 och 19.... Efter att stor hann jobba två dagar (flera grupper med sammanlagt ca 240 småbarn) så blev hon sjuk, lunginflammation och den lilla är apförkyld efter sin Rhodos-resa... Jag bara väntar på min tur, men har klarat mig två veckor än så länge.. peppar peppar...
    Kram o njut av helgen //J

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!