torsdag 20 augusti 2015

Han bara föll ihop i mina armar...

Jag är lika förtvivlad som jag ser ut... Jo och så är jag genomsvett efter ett hårt pass på Mr Dick! Han har funnits i mitt liv i över 2 år! Han har fått mej att svettats flera kilo svett under dessa år och vi har kört flera hundra mil tillsammans!
Han är helt underbar och vi försöker få till en dejt ett par gånger i veckan och då är det stenhårt som gäller!
Han har gnällt, gnisslat och gett ifrån sig en massa konstiga ljud de sista... Min stackars familj har fått stå ut med dessa oldjud från honom, men kidsen har vant sig vid hans oväsen och de har somnat gått till hans gnäll!
Så står jag här nu ikväll och flämtar och svettas medans han gnisslar och skriker... Så helt plötsligt föll han ihop... Pang och bom... Hela högerarmen rasade i golvet och jag efter... 
Min älskade lilla Mr Dick är trasig och jag är helt förtvivlad...
Gick ut till Jonas och Berg och var helt gråtfärdig.... 
Jag ynkade fram att min älskling rasat ihop och snyftade lite...
Berg tyckte de inte va så farligt... De hade ju varit värre om de varit bilen och Jonas sa att du ska nog få smaka på en RIKTIG Mr Dick ikväll... ;)
Men NEEEEJ!!! Allt jag vill är MIN kära lilla Mr Dick ska bli lagad nuuuuuu! Jag vill inte ha någon annan Mr Dick, bara han! Han vet precis hur han ska få mej att må bra! Svettas som en gris, ge mej bra träning och härlig kondis!
Nu står jag här helt handlös.. Vem kan laga en Mr Dick????
Måste jag köpa en ny nu? *gråter en skvätt* Jag klarar mej inte utan en crosstrainer, jag gör det inte... De är såååå perfekt att ha här hemma, bara att hoppa upp och köra ett pass och de passar när som helst att gå på honom! 
Nä nu måste jag googla på hur man reparerar Mr Dickar... 
Han kan ju inte gå i graven nu, inte redan... De var en dyr liten sak, ingen skit...
Om det inte går att laga så kanske någon av er har en CT hemma som bara står och samlar dammar!? Skrik till i så fall!
Nu ska jag gå till min kära lilla leksak och se så han mår ok där han ligger helt kollapsad..:(
Men jag hann iallafall köra 13 km 'a 41 minuter! 

2 kommentarer:

  1. Ahhhhhhh nej vilken jökla otur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men nu har min KÄRE make fixat den! Så nu kan vi svettas ihop igen!;-)

      Radera

Tusen tack för din kommentar!