tisdag 23 december 2014

Jag är så glad att dom tror på honom!

Det är nära nu! Nära till självaste julafton!
Igår slog jag in en hel hög med klappar och det verkar bokstavligt talat som om grabbarna Grus varit otroligt snälla även iår med tanke på pakethögen som ligger under granen!;) 
Alfred och Fabian tror stenhårt på tomten vilket jag är överlycklig för! När vi berättat att vi varit iväg på helgerna och träffat tomten och pekat ut vad just DOM önskar sig i julklapp har deras ögon varit stora!
Jag är verkligen superglad för att dom tror på tomten! Minns själv att jag gjorde det länge! Det där pirret i magen dagarna innan julafton och den stora förväntningen man hade!
Idag känns det dock som om kidsen inte riktigt kan de här med att önska sig de där som de önskat så länge, som en annan gjorde när man var liten... Får ju självklart skylla oss själva för det, när kidsen får saker lite då och då istället... Men vi lever ju helt enkelt så mycket mer annorlunda nu... (Och här skulle jag kunna gå in på ännu mer detaljer och bara skriva och skriva...;)) men jag besparar detta och istället tar jag min to-do-lista och åker till affären och börjar pricka av alla grejer som ska göras!

Apropå paket.... Familjen vet iallafall att mamman i huset fullkomligt ÄLSKAR paket och jag såg nyss att de låg flera paket under granen som var till bara mej!! *tindrar med ögonen som ett litet barn* 

Att jag inte har många gnuttor julkänslor inuti mej... Tja de blir väl så när man är vuxen antar jag, jädrigt trist i vilket fall som helst... Och julstress? Nä inte alls farligt faktiskt! De blir ju en jul i vilket fall som helst, oavsett om jag stressar eller inte;)

Öh, skulle inget sagt om att grabbarna varit extremt snälla iår.. Just nu slåss de så hårtussarna ryker, bäst att kliva imellan, kavla upp ärmarna och leka polis och slänga ut dem så de får springa av sig lite energi! Ibland önskar jag att jag hade en bråkdel av den där energin som de har som sprutar ut genom deras öron;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!