onsdag 10 december 2014

Hysteriska skrattanfall, chef och hemma!

Igår morse åkte jag till Göteborg med jobbet! Vi åkte från ett grått och regnigt Småland och mötte solen som sken upp hela stan så vackert! Solen stack i våra ögon, ja tro fan det när man inte sett den på evigheters evigheter... Bitter jag? Tro fanken det! Men igår njöt jag!;-)
Jag hade privatchafför hela dagen, så jag behövde inte köra en endaste meter i Göteborg, vilket jag är otroligt tacksam för...
Jag är som sagt inte världsbäst att köra bil i städer, speciellt inte i Göteborg där spårvagnarna helt plötsligt dyker upp från ingenstans och man vet knappt vart man är och kör och hjärtat rusar...
 Men som sagt, jag hade en säker chaffis med mej som körde dit vi skulle! Så jag behövde inte vara rädd en endaste gång faktiskt!;-)
Alex heter han och han är min chef! Ja alltså han vill gärna att jag kallar honom som min chef och det gör jag så gärna;-) Vi har jobbat i flera år tillsammans innan på 2 olika fabriker. Jag har hängt med honom varje helg när jag jobbade det för några år sedan. Sjukt roliga helgnätter har vi haft och vi har lika sjuk humor och skrattade och flamsade igår! En kul prick!
Vi besökte lite olika ställen! På ett ställe hade dom den här inredningen, den tapeten plus ännu lite mera leopard! Coolt!;-)
Vi träffade sååå mycket olika människor och jag har inte känt mej som en lantnolla innan, så kan jag säga att jag verkligen kände mej som det igår...
Jag kan tyvär inte gå in på detaljer. Men när vi kom ut i bilen efter ett flertal besök var våra hakor långt ner på bilgolvet och vi skrattade hysteriskt! Alla är vi helt enkelt inte lika det vet jag, men dessa extrema människor som vi träffade igår fick min mun att verkligen gapa av undran varför man gör vissa saker med sig själv!
Jag vet, har man sagt A måste man säga B, men inte denna gången. Dessa personer är våra kunder!
Vi käkade sushi! Fantastiskt gott och smaklökarna jublade i våra munnar! Alltså det kan väl inte vara så sjukt svårt att göra egna sushi väl? Ja bor man på landet finns det liksom inget ställe att bara gå och köpa denna fantastiska maträtt om man bara blir sugen så där, tyvärr...
På kvällen vinkade vi av ett vackert Göteborg och suget efter att åka med familjen dit snart är stort! Jag hade tänkt åka på jul på Liseberg i år med familjen! Men jag vette sjutton om de verkligen skulle uppskatta det? Jo de skulle dom säkert, men seriöst det verkar ju vara sjukt mycket folk där JÄMT! Till och med igår på sena eftermiddagen när vi åkte förbi var där massor av folk, en vanlig tisdag liksom....
Idag är jag åter hemma och vabbar med lilla Fabbe! Idag ingen feber som tur är! Han har sovit över 13 timmar inatt, sömn gör susen för febern!
Så imorgon om alla mår prima blir det åter förskola, skola, jobb och fritids!
Ja ni ser va vackert det är ute! De liksom pirrar inuti min kropp och julkänslorna jublar! UNDERBART att snön åter är hos oss även om det bara är några milimeter som ligger och pudrar på våra gräsmattor! Men kanske ska glädjen inte få behållas? Det verkar tyvärr inte så. Men än så länge njuter vi av snön, så länge den varar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!