fredag 22 januari 2010

Vacka 34!!

Oj nu hoppade visst hjärtat dubbla slag när jag skrev v 34... Det börjar närma sig nu. Med STORMSTEG.....
För nu har jag gått 83 % av min graviditet!!!

Mina sammandragningar och de värkar som jag har haft har helt försvunnit och ingen är mera glad än jag! Men då har ju smärtan satt sig på ett annat ställe. I mina höfter. Speciellt den vänstar. Jag blir nästan tokig och vet inte vilken sida jag ska sova på. Jag bullar upp med kuddar bakom mej, framför mej och imellan mina ben. Men inget verkar hjälpa. Har tagit alvedon och det hjälper faktiskt för stunden!

Halsbrännan har börjat att gör sig hörd nu. Är glad att den kommer så pass sent ändå. Men den är inte hälften av vad jag hade när jag väntade Douglas. Det finns en sägen att om man har halsbränna så får barnen mycket hår. Men det ligger inget i det inte på mina barn iallafall;-)

Apropå skrock och sägen. Jag gjorde ringtestet häromdagen. Ni vet när man trär antingen en nål eller ring på en tråd och håller den över magen. Om den sedan pendlar fram och tillbaka så blir det en flicka och snurrar den i cirklar så blir det en pojke. Gissa vad det blev? Ha ha både och. Den både snurrar och dinglar. Så i min mage bor det nog en tvåkönad då;-)!!
Har ni gjort det när ni väntade barn? Vad fick ni för resultat? Roligt att spekulera lite;-)!!

Fick höra häromdagen: Å guuud du ser ju sprickfärdig ut och nu måste det väl ändå vara dax så stor som du är. Alltid lika kul att få höra. NOT.
Blir lika arg och ledsen varje gång och har börjat försvara mej att det kanske inte är så konstigt att min mage är stor med tanke på att det förmodligen bor en 5 kilos bebis därinne....

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.

2 kommentarer:

  1. Snart kommer den lille, gud så spännande! hoppas du hinner uppdatera oss här innan du åker till bb. :) Jag gjorde test med en sån kinesisk kalender, tre stycken olika. två sa flicka och en pojke så de är ju inte så tillförlitliga. folk tycker det är helt okej att säga hur stooooor man är bara för att man är gravid. en kompsi till mig som ska ha i mars får bara höra hur liten hon är och tyckr inte heller det är speciellt kul. kan inte folk bara säga: vad fin du är! det är ju det man vill höra om nåt.. jag tycker du är FIN och alledles lagom stor!

    SvaraRadera
  2. Alla kommenterade mig också, att jag var jääättestor... o i mig låg det en liten flicka... man kan vara stor trots litet barn. Håller med Lilla fröken om att det känns som att alla får kommentera en hur som helst bara för att man är gravid! kram på dig// Sara

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!