torsdag 14 januari 2010

ÄNTLIGEN!!!

Är min jättehög styken och klar. Det tog några timmar och svordommar;-) Jag tog en välförtjänt lååångfika däremellan med finaste Hanna och Saga!
När jag återigen skulle ta tag i min andra halva efter fikat så var strykjärnet helt dött. Många fula ord kom från min mun och det var nära att jag höll på att slänga ut järnet genom fönstret, när jag då upptäcker att jag satt i fel kontakt;-) Så kan det gå....

Det sura är ju att man vet att högen med tvätt kommer att vara lika stor igen om så där 2 veckor....:-(

Grejen är den att när jag träffade Jonas ägde jag inte ens ett strykbräda. Skulle jag stryka något så fick golvet och en handduk agera strykbräda! Det gick hur bra som helst! Men pedantiska Jonas han strök allt, nästintill sina kalsonger......

Vi kom överens om när vi flyttade ihop att strykning skulle ligga på hans hemma syssla. Han har varit väldigt duktig och hållt det ända tills för ett år sedan då han har blivit mycket slarvigare. Så nu har jag fått ta över detta skit jobb...

1 kommentar:

  1. eller så struntar man bara i det =) Fast skjortor behöver man ju faktiskt stryka, skit oxå..... puss och kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!