fredag 23 november 2012

Vikt, ont i sidan och annnat babbel...

Ställde mej på vågen imorse med darrande ben... I vintras/våras och somras vägde jag mej varje vecka. Nu väger jag mej knappt en gång per månad för at inte bli allt för besviken...
De var inte de siffrorna som jag hade velat att de skulle stå. Jag hade velat att de skull ha stått 69,9 kg... Men men en dag kanske jag kommer att nå mina 66 kg igen! Mitt mål är nu att gå ner till under 70 kg innan jul!
Den där förbaskade vikten... Tänk att den kan gnaga så förbaskat i huvudet...:-(
Har gått ner 3 ynka kilo sedan i augusti, måtte de här restrerande kilona som ska av min kropp inte vara så svåra att falla av....
Och JA man ska mäta sig... Och JA jag har oxå mätt mej... Vågar knappt tala om siffrorna.. Men okej då, 2 YNKA jäkla cm i midjan på 4 månader.... Borde jag skratta eller gråta?
Igår när jag var ute och gick fick jag ju ett sånt fruktansvärt håll. De gick över under dagen, men imorse när jag klev upp ur sängen och gick ut och gick så gjorde det så ont så jag nästan fick gå som en boll... Känner av det fortfarande och de sitter under revbenet och strålar sedan ut mot magsäcken... Skitkonstigt och jäkligt jobbigt att gå med ett konstant håll hela tiden...
Vad är felet liksom? Någon som känn samma sak?
Idag var det väldigt svårt att gå upp när klockan ringde... Inte så konstigt med tanke på att denna lilla varma gofis låg och värmde min kropp;-)
Fredag idag (IGEN!!) och det är sååå skönt! Idag bär det iväg till Varberg hela helgen lång, ska bli såååå skönt!

6 kommentarer:

  1. Du är jätteduktig, önskar att jag hade samma viljekraft som dig. Tack för lyckönskningarna med reportaget :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Sådär kände jag för 3 v sedan. Blev bara värre och värre. Visade sig vara ett gallstens anfall. In och ut på akuten, hem m tabl. UL och MR av gallblåsan och gångar. Mkt stenar så troligtvis op-tid och ta bort hela blåsan. Men typ kännetecken är ont under höger revben. Läs på och se om du känner igen ngt mer.
    Hoppas det inte är det och "bara" håll.

    Håller tummen!

    SvaraRadera
  3. Men, du... Du har ju gått ner!!! Det är ju skitbra!!
    Jag har ingen aning om vad jag väger nu, för vågen är paj, men jag tror jag håller mig på mattan...

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Har oxå känt precis samma sak med håll osv. - håll när man går och skitont under revbenen. Jag är även öm under revbenen och magen känns helkonstig. Läste anonym ovan och hoppas verkligen inte att det är något med gallan.
    Hoppas det bara är lite "vanligt håll".

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte.... Jag avdramatiserade det hela genom att plåta min mage. Nu jäklar ska jag köra på a la Medelhavsstyle och få bort mina loooove handles...

    SvaraRadera
  6. Låte liiite som gallblåsan? Typ gallsten?
    Kram o hoppas du mår bättre i dag.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!