lördag 3 november 2012

Slavmaja, det är jag det....

Jag vet inte hur många gånger jag har visat upp min trashiga fula garderob där kläderna hänger och slänger ut värre än ett ormbo... Det är hemskt och jag måste medge att jag är en riktig slarvmaja när det kommer till mina garderober...
Jag misshandlar mina kläder säger min käre sambo och ja jag får nog vara beredd på att hålla med honom om det...
Men idag fick jag nog. Nu skulle skiten ut! Japp det jag inte har använt de sista månaderna åkte rakt UT till förrådet! Där ska de nu få ligga några månader veckor och har jag inte saknat dem då, så ryker en del ut på bloppise och de andra åker ner till kupan!
Så här mycket kläder slängde jag ut och då är inte alla garderober rensade... Det blev en hel del om man säger så. Mmm så där 10 par byxor, 20 toppar, 12 tunikor och massor av snuskiga gamla underkläder! (Och lika mycket kläder om inte mer åkte ut i våras oxå....;-))
Fasen va jag känner mej nöjd nu och denna gången ska jag banne mej hålla det så här fint!! Hatar i och för sig våra hemska 70-tals garderober. Men just nu är det annat som prioriteras på inköpslistan. Men sen om några år, då ska banne mej vi göra om vårt sovrum och få såna där fin fina garderober där man kan ha mer ordning och reda!;-)
Och ja jag vet att jag har sjukt mycket kläder... Kanske borde jag sätta köpstop? Men varför förbjuda att göra något som är så fantastiskt roligt att göra som att just shoppa kläder? Nä livet är för kort för det och jag kommer att fortsätta vara lika galen i kläder och shopping hela livet;-)
Imorgon funderar jag på att åka upp och köpa mej en sån där stång på hjul på IKEA. Där kommer jag sen att hänga mina finaste plagg. Ja så klart att de ska få hänga framme;-)
Nu ska jag fortsätta rensa. Bäst att passa på när den så kallade rensmasken har krupit in i min kropp;-)

7 kommentarer:

  1. Tänk på att nu när du jobbar heltid hinner du ju inte använda så mycket kläder, bara ett tips från en som vet!!!Har varit likadan som du när det gäller dessa kläder.....

    SvaraRadera
  2. Rensa är så skönt!!

    SvaraRadera
  3. i live att rensa! men jo, nog får jag sådär i min garderob också ;)

    SvaraRadera
  4. Samma här. Behöver rensa min OCH alla tre ungarna garderober! Sambon får hålla ordning på sin egen, men den är nog lika "ormboig" som våra andra. :-D

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Tack! Nu fick jag tillbaka inspirationen att fortsätta min rensning också!! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Älskar att rensa och är noga med min garderob. Så P ät väldigt tacksam att vi inte delar garderobsdörr för tillfället :-)

    SvaraRadera
  7. Som det är nu så har vi ju rensat och rensat - mitt ormbo blev ju liksom tvunget att rensas när vi flyttade in i nya lyan för en månad sen! Annars är jag en misshandlare jag också - "har inget klädvett" har jag fått veta av en gammal dam som är dryga 80.... och så blängde hon på mig!!! Hrm... men inte har det blivit bättre för det!
    Då kanske vi springer på varann på Ikea under söndagen! Jag och La Familia ska dit och byta/återlämna/nyinköpa!!!
    Ha det gott ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!