lördag 3 november 2012

Glass á la Karolin!

Oj oj oj va grymma deltagarna är på Så mycket bättre! Gillar Miss Li starkt, men ikväll ägde Uggla! Oj oj oj vad han fick mej att sitta här och grina som ett litet barn. Vilken låt, vilket framförande! Har letat som en galning på nätet efter just den låten, men det är banne mej omöjligt att få tag på den. Får nog vänta en dag eller två, sen så kan jag få lyssna på den om och om igen;-)
Kvällen har varit lugnare än lugnast! Underbart god mat innehållande fläskfile med salami, mozzarella, en skvätt chilisås, grädde och skjuts in i ugnen och pressad potatis och sallad till det har intagits! MUMS!!!!
Ett glas (ok två då) rött och slö i soffan!;-)
Så klart fick vi ju lov att ha efterätt oxå! Är det lördag så är det!;-) Jonas och grabbarna skulle komma på en efterätt och lovade köpa hem något smarrigt när de var och handlade! Men så klart hade de huvudena under armarna och så klart glömde de bort det. Så jag körde på man tager vad man haver och det blev glass á la Karolin som blev mycket gott. Så nu är min dos av sockersug fyllt och jag känner mej tillfredsställd för denna dagen;-)
Glass á la Karolin
ca 3 dl grädde
2 ägg gulor
vaniljpulver
ett pkt fryst mango
2 passionsfrukter
ca 50 g vit choklad (de tog jag bara för att barnen tjatade att de var tvunget att vara med;-)
 
Vispa grädden ganska hårt, häll i vaniljpulvret. Vispa ägggulorna separat. Mixa mangon och passionen lite. Blanda ihop allt sammans och blanda i små bitar av den vita chokladen. Häll smeten i en återförslutande burk och ställ in i frysen i ca 1-2 timmar!
Ät och njut, helst lite halvsmällt då är det som godast!;-)

8 kommentarer:

  1. Men Guud så smarrigt! Åh det där rörde du bara ihop så där?!

    SvaraRadera
  2. Pernilla Andersson och Dregan har "sjungt" den låten (min far och jag) finns på youtube...Kram JohannaH

    SvaraRadera
  3. Låten med just Uggla kan du se på TV4:s hemsida.

    SvaraRadera
  4. Åh så gott de där såg ut! Måste göra egen glass tror jag!

    SvaraRadera
  5. Åh det låter supergott. Måste nog prova jag också.
    Spotify la in alla gårdagens låtar bara någon timme efter att programmet var slut. :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser smaskens ut! Tack för tipset :-)

    SvaraRadera
  7. Denna glass gjorde jag till efterrätt här idag :)
    Jag la i frusna hallon. (hade ingen mango och passionsfrukt)
    Supergott blev det!
    Tack!
    Hälsn Anna S

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!