tisdag 13 november 2012

En positiv, glad och frisk fläkt!

Har slängt mej i sängen efter en hektiskt dag! Måndagar och tisdagar går i 120 knyck och jag hinner knappt med i svängarna...;-) Så nu är jag helt slut och med en liten känsla av feber i kroppen...  Jag försöker att ignorera den känslan och jag tror mej veta att feberkänslan kan komma av min allt för dåliga sömn som jag haft de senaste nätterna med knappa 6 timmar hackig sömn per natt...
Idag hade jag utvecklingssamtal med min chef på jobbet! Trots att jag jobbat i så många år, så har jag aldrig varit på ett sånt samtal med min chef på några andra jobb.
Superduperbra med såna där utvecklingssamtal på jobben, där både det positiva och det negativa kan få krypa fram! Dock fick vi inte fram något negativt! Hurra för det!;-) Men attans va det är svårt att sitta och berätta sina positiva och negativa sidor... Min chef tyckte iallafall att jag var en frisk fläkt som alltid är glad och positiv och inte ser något problem i saker och ting. Att jag försöker lösa allt så gott det går och att jag har mycket skinn på min näsa! Underbara ord som gör mej så glad och dessa ord gör oxå så att jag blir en väldigt bra medarbetare!;-)

Härligt när man är glad på jobbet... Jo för jag är tydligen en argbigga hemma om man frågar min kära sambo... Fast å andra sidan så förtjänar han mitt humör, ibland iallafall, som typ ikväll..;-)
Kan säga att jag blev till ett monster när vi kom hem efter 18 (och han hade varit hemma i ca 1½ timme, vilket inte händer så ofta men ändå...) och fick frågan: -Vad ska vi äta ikväll? Med blodsockret nere vid tårna så började mitt humör att brinna direkt...
2 knäckemackor senare, så var humöret lite mer sansat och JAG lagade en fantastisk god middag till familjen och alla blev mätta och nöjda!

Nu: Massage, ja lite får Jonas allt ställa upp på sin sambo;-)
Sen: Sova! *ZZzzz*

6 kommentarer:

  1. Bra att du får massage!!!
    Sov sen så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag hade blivit vansinnig om jag kommit hem till det bemötandet.
    Ja, det händer ibland hos mig med.

    Så skönt att du trivs på jobbet och att du verkar ha en bra chef!
    Jag har aldrig haft ett sånt utvecklingssamtal heller.
    Skandal.

    SvaraRadera
  3. Bra med utvecklingssamtal. :) Härligt! Det där andra kan jag inte säga något om, har aldrig varit sambos (eller jo med en tjejkompis) men hon & jag hade inte de problemen.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Härligt med såna ord, kan mycket väl tänka mig att du är en frisk fläkt :-) Jag hade vänt igen om jag hade kommit hem till den frågan, det kan jag lova. I alla fall med låg blodsocker nivå, annars kanske jag bara varit lite extra syrlig :-)

    SvaraRadera
  5. Njut av orden och hoppas att febern hittar någon annan istället.

    SvaraRadera
  6. Det är kanonbra med utvecklingssamtal på jobbet. När vi har samtal så vill chefen att vi tycker till om henne också... Men hon är super så det är inga problem ;-)
    Kram och njut av alla fina ord om dig

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!