måndag 12 november 2012

Han har bosatt sig i min kropp....

Jag har fått en inneboende i min kropp... Jag har ingen aning om hur han ser ut, men jag känner att han är STOR. Han fyller hela min kropp och dessutom har han tagit med sig hela sin familj in i min varma stora och sköna kropp.... Han kallas visst latmasken. Han är en riktigt jävel den där latmasken och jag har bönat och bett att han ska ta sitt pick och pack och dra så långt det bara går... Jag har nu hotat med att vräka honom och lovat att skaffa en ny bostad till han och hans familj inom en vecka! Så nu undrar jag om någon har lust att ta hand om en STOR fet latmask och hans bihang, de vi säga hans äckligt jobba och tjocka familj...?
Det är hemskt att ha honom boende hos sig, men jag lovar att är man en soffpotatis så kan det vara ganska så skönt att ta hand om honom;-)
Jag har tappat all energi och lust till allt vad träning heter. Jag nästan gråter varje gång som jag släpar min stackars kropp på träningen och väl där så kan jag inte alls prestera så mycket som jag skulle vilja..... Jag hittar på alla möjliga ursäkter för att inte träna... Känner efter och tycker att jag nog minsann har en gnutta ont i halsen fast jag inte alls har det...
Kroppen är trött, kroppen blir ännu tröttare av att inte träna... Hur jag än vänder och vrider på det så blir det ändå inte bra... Jag hittar inte tillbaka till motivationen, trots peppa och ännu mer pepp... Jag måste försöka hitta den...
Jag tror att den kanske kan lockas fram genom tävling? Jag vet inte, men så brukar det vara med mej. Så fort det handlar om tävling, ja då blir jag ganska så pigg på att vinna;-)
Jag blickar tillbaka på min "träningsdagbok" och runkeeper... Faaaan oxå, jag vill känna det där underbara suget att snöra på mej löpardojjorna och ta mej ut och sväva fram i spåret och känna det där underbara ruset som man får när man har sprungit och tränat! Känna glädje och känna sig så där ren som man gör när man har kört ett hårt och skönt träningspass!
Men nej, jag hittar ändå inte träningssuget...:-(
Jag sprang mycket i våras, somras och höstas. Minst 3 dagar i veckan och jag hade en toppenkondis ( om man får skryta lite;-)).. Nu är kondisen ett minne blått och jag vet inte hur jag ska hitta tillbaka till den?

Sprang jag inte så gick jag och vissa dagar fick jag till 2 träningspass per dag, både styrka och kondition....
Jag tror att det möjligtvis kan vara så att latmasken trivs som bäst i kroppen nu i den här mörkt och ruggit novembermånaden....
Jag är energilös och konstant trött. Trött, trött och åter trött, men kan ändå inte sova... Jo jag vet att sömn och att röra på sig går hand i hand. Rör man på sig så sover man oxå mycket bättre och är mycket piggare...
Så snälla latmasken, ge dej iväg nu. Jag orkar inte med dej mer och jag hatar faktiskt dej! Nu vill jag bli en träningsnarkoman igen, det är sååå gött att vara det, jag lovar!!;-)

8 kommentarer:

  1. Kör en egen tävling med mig då, så kanske du piggnar till :)

    Fast jag känner igen det där, så där känns det väl för jämnan tycker jag. Även om det väldigt skönt EFTERÅT när man sprungit... Men motståndet är stort att komma iväg.

    SvaraRadera
  2. Det är nog så att den där latmasken trivs bäst nu i novembermörkret. Jag bråkar lite med min med...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Sluta tänk att du ska träna, gör det bara:) krångla inte till det utan träna nåt du tycker är kul!
    Både kropp och knopp behöver "egentid"

    Lycka till!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Man kan TRÄNA ut den jäveln!! Jag lovar!
    Kram M

    SvaraRadera
  5. Suck ja....kände igen mig i det du skrev.....tränade spinning och gick/sprang under sensommaren och början på hösten. Sen sa det bara pang och röven satt fast i soffan om kvällarna. Jag skyller på att jag har inga bra och varma träningskläder och sen har jag dessurom inte råd med att köpa dyra och varma träningskläder....en jävla bra ursäkt eller hur ?! Men jädrars va sur jag blir på mig själv för att jag hittar på såna där ursäkter....grrr!
    Hoppas på att jag får med mig min gubbe snart så vi kan coacha varandra lite.
    good Luck !

    SvaraRadera
  6. Jag anser/tycker att du kanske ska lyssna på kroppen, ta det lugnt! den har kämpat hårt det senaste året. Jag tror inte att det kommer göra dig lyckligare just nu ändå att tvinga dig själv att träna. Släpp det ett tag och ta lite paus. Du har ju ändå börjar jobba heltid och det tar på krafterna det med. Njut av ledigheten i jul och boosta upp med energi då och ta tag i det nästa år igen. Det betyder ju inte att du ska svulla järnet. Hitta glädjen i de små sakerna, god & nyttig mat och promenader de gånger man har tid och det inte regnar :)
    Det verkar bli mitt motta resten av tiden fram till nyår iaf. Är för jävla uppbokad så då behöver man spara på energin mellan alla saker som ska göras.

    Kram

    SvaraRadera
  7. hittar du motivationen nånstans så posta den ner till mig oxå!! Tränar knappt nåt längre men idag har jag iaf cyklat till vaggeryd o tillbaks :)
    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!