onsdag 14 november 2012

Dagens spya går till...

Är så in i baljan fruktansvärt trött på alla dessa hemska telefonförsäljare som ringer i tid och otid... Igår hade dom värsta teroriseringskvällen och jag räknade till att de ringde 10 gånger från klockan 18 till 20:30... Så fruktansvärt irriterande, speciellt när dom ringer och ringer mitt i läggningen på barnen och när man svarar så bara, klick lägger de på mitt i örat...
Klockan 20:30 kom sista samtalet och då svardade jag och skrek: -Men för helvete, är ni helt dum i huvudet? SLUTA RING.... Efter det så blev det tyst....;-)
Men på riktig, får dom ringa hur många gånger som helst per dag? Både på mobilen och hemtelefonen?
Häromdagen ringde det en kille från telenor. Han var sååå trevlig och berättade att de inom de närmast veckorna kommer att ha lite knas på sina linjer pga av mastbyte och ville därför sänka mina telefonkostnader...  De ena erbjudandet efter varandra och till slut så hade jag nästan bundit mej till 24 månder till där... Idioter... Inte fan har det varit något fel på telenätet... De är bara bullshit och de ringer och ljuger folk, rakt upp i ansiktet...
Bajskorvar är vad dom där telefonförsäljarna och därför går dagens stora spya till just TELEFONFÖRSÄLJARNA!!
Att man är med i nix eller inte, nej det verkar inte spela någon som helst roll. De finns tydligen genvägar att kringå det med så att försäljarna kan ringa hur som helst...
Tycker synd om alla äldre människor... Tänk så många stackare som blir lurade varje dag av dessa människor där bakom telefonen som pratar omkull dom och vips så har de köpt någon skit eller bundit sig i flera år till något avtal...
Ett endaste samtal från en endaste telefonsäljare idag, så vill jag lova att jag kommer att hoppa in i telefonen och vrida nacken av dem!;-)

8 kommentarer:

  1. Bu åt dem. Har du inte skaffat Nix?

    SvaraRadera
  2. Vi har NIX på hemtelefonen. Men eftersom vi också har företaget på hemnumret, så kommer de ändå fram. Man kan nämligen inte ha NIX på företaget :( Nu har de dessutom börjat ringa på våra mobiler i tid och otid. Jag har slutat att svara på okända nr. men det blir då också svårt att nå oss. Helknäppt att det inte finns bättre lagar och regler för sånt här! / Lena

    SvaraRadera
  3. Jag tog bort hemtelefonen mest pga att det ringde telefonfärsäljare i stort sett hela tiden. Men det dröjde inte länge innan dem hittade mig på mobilen så nu terroriserar dem mig där ist. Jag svarar oftast inte när dem ringer då jag blir så förbannad. Brukar heller inte svara på okända nummer men ibland ringer det nummer på det som man borde svarat på. Igår svarade jag dem ville sälja försäkringar. Vi har redan valt sånt men ändå ville hon skicka papper och skit. Idoter!! Tycker också att det borde finnas bättre lagar och regler för sånt här. Ha en bra dag på jobbet! Kram

    SvaraRadera
  4. HATAR dom!!!!! Jag vrålar i luren: Dra åt helvete-och faktiskt så ringer dom inte lika ofta;-)) Puss/mamsen

    SvaraRadera
  5. Hej! Ett litet tips till alla.Det finns en app att ladda ner till iphone och smartphone som heter truecaller. Den blockerar alla samtal från telefonförsäljare och det funkar jättebra. Det bästa av allt är att den är gratis.

    SvaraRadera
  6. Min lillebrorsa brukar ge luren till sina barn (sju och fyra år) när försäljare ringer och så blir det bara goja ;-)
    Testa!!

    SvaraRadera
  7. Sambon här älskar att prata med telefonförsäljare, han har som sport att se hur länge han kan hålla kvar dem i luren utan att köpa något. Jag tycker han är dum i huvudet och det tycker nog försäljarna också... ;-)

    Men han räddar kanske någon annan från ett samtal på det sättet och det är ju bra. När jag svarar säger jag bara att det sköter sambon, var vänlig återkom. Alla behöver ju dra in pengar till hyran, bara jag slipper prata med dem så är jag nöjd. :-)

    Fast nu måste jag ta massa plats och berätta om en försäljare som ringde när sonen var liten. Sonen satt i en stol och när försäljaren pratat ett tag tröttnade han på att sitta där och började klättra ut. Jag sa till försäljaren att jag måste gå, sonen ramlar snart. Vet du vad han svarar i andra änden...
    "Men jag har bara trettio sekunder kvar att prata" Då la jag på, tog min son och förundrades över hur dumma människor faktiskt kan vara. :-)

    Ha en härlig kväll!
    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  8. Skaffa NIX och ge katten i att prenumerera på olika saker :-) Vi får nämligen ringa till NIXADE kunder OM de varit medlemmar inom ett år ;-) Och angående pensionärer, så lurar i alla fall inte MINA säljare dem! De tränas till att tala vänligt med dem och INTE uppmana till köp. Och att be SÄLJARNA att dra åt helvete gör inte att vi ringer MINDRE, för det kan de nämligen inte styra. Be dem istället att ta bort ert nummer ifrån registret så hjälper de er gärna med det :-) Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!