onsdag 13 maj 2009

Kompisar!


Douglas har kommit i den åldern där det bara är kompisar som gäller. Så fort jag hämtar honom på dagis så frågar han vilken han får leka med eller att den ska jag leka med idag. Idag följde kompisen och kusinen Elvis med hem för att leka. Vi var ute hela eftermiddagen och jag höll på att röja i trädgården. Jag skruvade ner klängerväxt ställningarna som jag inte ska ha längre. Douglas var där snabbt och frågade om dom fick ta de och bygga en koja av det. I nästan 2 timmar höll dom på att hamra och skruva med dessa. Till slut blev det en båt som dom målade med vatten! Den blev så fin! Vilken härlig fantasi dom har!

Leker han inte med någon och är hemma själv med mej och Alfred en hel dag kan han bli så fruktansvärt rastlös. Han kan bli riktigt odräglig och jobbig. Vi kan bli så osams och han kan reta gallfebern på mej. Jag kan bli helt vansinnig på honom. Men samtidigt så kan han vara världens underbaraste unge som är så sjukt rolig! När han skulle lägga sig nu ikväll så kröp han upp och viskade i mitt öra: Eftersom att du får sova naken på nättera så vill jag göra det inatt! Så nu ligger det en underbar nakenfis i sin säng och sover gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!