söndag 3 juni 2012

Snoppar och Snippor!

Alfred fick boken snoppar och snippor av sin mormor i födelsedagspresent! En skitrolig bok för både stora och små! Den svarar på mycket frågor som man kanske inte alltid själv har när de små liven frågar om blommor och bin;-)
En bok om just snoppar och snippor och som visar mycket roliga bilder på hur olika vi ser ut!
Enligt Alfred är detta pappa... Jo-då-så-att-e....*asg*

Bröst kan se olika ut och bröderna Grunditz kunde inte riktigt komma överens om hur mina bubisar ser ut... Alfred tyckte att de var små och pekade rakt ner som på den högra bilden längst ner och Douglas tycker att de är lite mer fylligare som på bilden ovan... Underbara härliga ärliga ungar jag har;-)!
Och nästan alla flickor blöder ju en gång i månaden. Japp även jag! -Så där brukar ju du se ut, utbrast Alfred! -Med blöja och sånt där rött! *ha*ha* Jo jo så kan det nog vara!

Kan verkligen rekommendera denna boken till alla nyfikna ungar (och föräldrar) där ute i världen!;-)

7 kommentarer:

  1. Kan även rekommendera HåkanBråkan och bebismysteriet! Superbra om hur barn blir till! Samma författare som till Sune- och Bertböckerna..

    SvaraRadera
  2. Oj då, vilken info han sitter på Alfred... Hahaha! ;-D

    SvaraRadera
  3. Asgarvade redan när jag såg första bilden haha
    Måste köpa den tror jag.
    Rekommenderar bajsboken också. Bajs, fiskar och massa skit ;-)

    Kram K

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset!! =)
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Haha åh vilken härlig bok. Jag ska fråga min syster om dom har den annars ska jag lätt köpa den till dom. :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. TACK för tipset!!!!!!
    Den är just beställd som present, till min blivande 6-åring. Kommer bli jättekul :))

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. William har den också och den är suverän och rolig tycker de flesta i familjen :). Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!