måndag 11 juni 2012

2 tänder mindre...

Klockan 11:15 plockade jag upp Douglas på skolan och sedan styrde vi bilen mot tandläkaren i grannbyn! Idag var det dax att göra ett av de två avtrycken som ska göras inför kommande tandställning! En stor metallgrej med massor av lera på fördes in i hans lilla mun! En tapper kille satt och bet ihop tills leran stelnade och hans tänder gjort avtryck!
Sedan var det dax för grej nummer två för dagen. Att dra ut 2 stycken hörntänder! Han var sååå grymt duktig och klämde sin lilla kalla hand i min stora varma och så sa det bara plupp, plupp och så var dom ute!;-)
Nu hoppas vi att tänderna rätar ut sig lite grann och att dom nya tänderna som kommer får lite extraplats i hans lilla mun!
Trots att han har ont i munnen så är han ändå en gnutta stolt! Jo minsann klart att man ska vara det när man tappat hela 9 tänder när man bara är 7 år;-)
Alla 9 fina små tänder ligger i tryggt förvar i denna söta tandburk!
Nu hoppas jag att tandfen kommer och ger honom precis det han har önskat sig; Nämligen en Sverige tröja till fotbollen som äger rum ikväll!;-)
(Tog lite foton inne hos tandläkaren. Tänkte att det kanske kunde vara lite kul att visa hur man gör ett avtryck! Men när vi skulle lämna rummet talade tandläkaren om att de precis haft ett möte och landstinget då hade en ny policy att patienter inte får visa upp kort från behandlings rummen för allmänheten... Ja jösses Amalia säger jag bara, såååå löjlig policy... Har dom inte annat att lägga energi på än att bestämma såna skitregler??? Förstår faktiskt inte vad mina bilder skulle kunna skada just Vaggeryds folktandvård?? En bild på enbart Douglas med en grej för avtryck i munnen...)

4 kommentarer:

  1. Vad duktig han var!
    Det kommer bli sååå bra!
    Min Etta har gjort exakt samma sak!
    Och hon blev superfin!
    Jag la nog ut bilder på före och efter i moin blogg.
    Ska rota lite så får ni se skillnaden! :)

    SvaraRadera
  2. Duktiga Douglas!
    Tapper kämpe :-)
    Hoppas nu att resten ordnar upp sig och att alla tänder får plats som de ska.
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Nej men aj aj aj! :-O
    Stackars liten. Vilken modig kille!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh va duktig han är! Jag hade garanterat klagat massor om jag hade varit i hands kläder.
    Nu till den stora frågan - Kom tandfen med en Sverigetröja? ;)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!