onsdag 27 juni 2012

Skogsäventyr!

På sena eftermiddagen tog jag, Alfred och Fabian oss en tur ut till mamma! Fika och en skogspromenad med skogsäventyr stod på shemat!
Solen sken till och med när vi gick, kors i taket....;-)
Att andas skogsluft är sååå skönt! Att bara vara, se ungaran springa omkring som små kor på grönbete och bli uppätna av knotthelvetene... Varför finns dom??:-/
Skulle kunna tänka mej att ha detta som min sommarstuga, synd bara att inte den där lilla sjön låg precis intill knuten som jag så gärna skulle vilja ha;-)
När man går i skogen så springer man på mycket grejer... En död torr padda som låg där och gapade. Stackarn... Undra vad han råkat ut för??
 Bara en liten bit bort låg denna söta lilla fågelunge på vägkanaten... Den tog sitt sista andetag i mammas hand, alldels mjuk, varm och sååå söt... Undra vad som hänt med den? Nästan så att man ville gråta en skvätt...
Vi lämnade den vid vägkanten igen och förmodligen har den blivit mat till någon större fågel... Hua, hur förklarar man sånt för sina barn?

 På ena sidan himlen var det fin blå himmel med sol....
Och på den andra sidan grått, trist och på väg att bli regn... Gissa vilken av sidorna som vann? Mmm den gråa mörka sidan som vanligt... Regnet kom in på oss och gjorde oss blöta den sista biten hem...
Barnen ska ha en STOR eloge som orkade gå nästan den dryga 3 km rundan som är kuperad upp och ner! Sååå duktiga små kämpar!
Nu sover det gott och jag hoppas att de inte drömmer om torkade paddor och döda fågelungar... Nej jag hoppas de drömmer om sommar, bad och sol och hoppas att det oxå blir en sanndröm!;-)

4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt, fast inte de döda djuren då. Stugan ser underbar ut. Jag höll på att trampa på en död fågel när jag var ute och sprang i kväll.. blääärk.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag ni verkar ha haft. Jätte fina bilder. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Paddan såg ut som en gammal skräcködla!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder (ja, kanske inte de på de döda djuren och alla moln förståss) men usch stackars lilla pippin!!! =(... ja hur förklarar man sånt? Fast det är kanske ett bra tillfälle att förklara just sådant... jag vet inte... MEN den där stugan, gud så fint!!! Och egentligen vill du ju inte ha en sjö alldeles inpå knuten, det drar bara till sig en massa mygg... bättre att ha sjön på cykelavstånd!

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!