tisdag 19 juni 2012

Nej det blir inget vitt golv på övervåningen.....


Vi eller rättare sagt jag (ja för det är jag som städar här hemma...) Har bestämt mej för att det inte blir något vitt golv på övervåningen... Jädrar i min lilla låda säger jag bara om vita golv.. Allt, precis ALLT syns på vita golv... Jo men så klart att jag kunde ha listat ut det innan jag målade trappan vit.
Mina långa mörka hår ligger som en matta på den fina vita trappan... Och dammet ska vi inte ens prata om hur väl det syns...Om den ska vara snygg och någorlunda fräsch måste jag torka den minst en gång om dagen... Orka liksom? NEJ...
Igår höll jag bokstavligt talat på att få ett frispel... Hade precis våttorkat av trappan när den minsta lilla herr Grunditz suttit ute i sandlådan och kommer inklampandes med sina sandaler som då var fyllda med sand... Alltså då var det nära att jag höll på att slita mitt hår... Det kom många ful ord ur min mun och jag höll på att måla om trappan till svart...
Så nepp det blir inget vitt golv på övervåningen... Trä är det bästa för då syns inte skiten! Och även om jag tycker att vitt golv är sååå snyggt så måste jag inse att det inte funkar när man har 3 barn, om man nu inte vill städa ihjäl sig och det vill inte jag....;-) (Hur gör ni med vitt golv? Städar ni varje dag?)
Nähä om jag skulle ta mej i kragen och gå ut och måla klart räcket då? Jo för det är fortfarande inte klart... Och ja jag skäms... Det ska inte behöva ta 3 månader för att måla klart ett räcke... Börjar jag nu så kan jag ju bli klar till på fredag!!! *blink* blink*

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att vitt golv är riktigt snyggt. Men precis som du skriver så är det ju omöjligt att hålla rent.
    Hoppas att din förkylning känns bättre idag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har ju en hel del vita golv här hemma och de blir smutsiga. Jag städar dem inte varje dag. När man har barn får det bli lite smutsigt här och där det tycker i alla fall jag.

    Vi fräschar upp dem ca 1 gång/år genom att måla dem, då blir dem lättare att hålla rent

    Men orkar du inte se smutsen så är väl trägolv toppen :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hett tips! Måla golven ljusgrå! Det har vi i sovrummet och mina föräldrar i köket och det är skitsnyggt och ljusar upp men smutsen syns inte alls lika mycket som på vitt.

    SvaraRadera
  4. Tack! Nu har du dämpat mina tankar om att måla allt till vitt =) Får städa var o. varannandag med ekgolv, så med vitt golv hade jag blivit tossig! men snyggt är det iaf.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!