torsdag 7 oktober 2010

Vikten...

Jag blir sååå less. Ställde mej på vågen imorse och den visade 1,8 kilo plus. Jag vet inte vad jag ska ta mej till. Vad är det för fel på min kropp??? Borde de inte vända snart? Jag tränar och står i, är aldrig stilla och försöker äta så sunt som jag klara av just nu.... Men tydligen äter jag väldigt fel och tränar alldels för lite???

Jag har funderat lite att ta hjälp av någon slags drick diet så som herbalife eller nutrilett. Egentligen är jag helt imot dessa drick dieter, jag vill äta och kunna tugga min mat, även njuta... Jag vill inte vara den där mamman som sitter med en slags drink när de andra i familjen äter mat, som jag dessutom lagat...

Kanske ska jag prova på GI-metoden? Viktväktarna, då har man ju "ögonen" på sig och man får lite extra puff? LCHF? Eller varför inte Robinson;-)?

Detta är väldigt frustrerande att vågen bara visar uppåt. Jag blir helt knäckt.... Jag vill gärna gå ner i vikt för att trivas med mej själv och även för att träningen ska gå bättre så att det inte sliter ut mina kroppsdelar allt för mycket pga av min tyngd.... Har ju hört att de är svårare att gå ner i vikt ju äldre man blir. Tror nog att de ligger en sanning i det. Ja alltså så gammal är jag ju inte;-) Men om jag jämför hur det var att gå ner i vikt för 10 år sedan så var de mycket enklare då än nu....

11 kommentarer:

  1. Muskler väger mer än fett, alltså har du fått mera muskler.PUSS/mamsen

    SvaraRadera
  2. Men Karro, du ska nog inte kolla vågen! Din kropp är ju jättestark och när du tränar så mycket som du gör så ökar nog vikten eftersom muskler väger mer än fett. Mät midjan istället, då blir du säkert glad över resultatet! Du vet vad jag tycker om ditt utseende, hoppas du kommer ihåg det! Träna på, go tjejen!!!!

    SvaraRadera
  3. Innan vi fick Theo gick jag ner riktigt rejält mha LCHF känndes som ingen belastning alls inga begränsningar i mängder och har aldrig ätit så god mat som vi gjorde då när nästa är ute så är de det jag tänker luta mig tillbaka på Kram Victoria

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Gå in på xtravaganzas.se hemsida om du vill gå varaktigt ner i vikt? läs Jennys blogg xtravaganzajenny.se Jag har börjat där.
    Hoppas det finns en Xtravaganza nära dig.

    Mvh Anneli

    SvaraRadera
  5. Hm... jag vet ju iallafall varför jag går upp i vikt :) Jag äter för mycket helt enkelt. Går ju på VV annars och tycker det är en bra metod om man följer den vill säga...
    Ha en mysig helg.
    Kramis

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte annat än att rekommendera LCHF. Har själv ätit det i ett år nu och har gått ner 20 kg, utan extra träning eller nåt. Man äter riktig mat och man äter sig mätt. Sötsuget försvinner. Kom bara ihåg att LCHF inte är en "quick fix" utan mer en livsstil. Det kan ta lite tid, framför allt om man har förstört kroppen med jojobantning tidigare, men jag lovar att man MÅR BRA! :)

    SvaraRadera
  7. Viktklubb.se

    Har tappat 4 kg på två veckor nu.

    SvaraRadera
  8. Skippa vågen och användmåttbandet istället. Mät byst, midja och höft. Vågen är bara en sak som man stirra på och bli super besviken.
    Har du tänkt på att du kanske äer för lite, när jag var med i viktväktarna, fanns det många som hade ätit för lite innan och därför slutat förbränna.
    LYcka till.

    SvaraRadera
  9. Gå INTE med i Xtravaganza!!!!!
    Talar av egen erfarenhet... jag blev som en anorektiker i huvudet efteråt!
    Dessutom mådde min magen INTE bra av att inte ha fått ta hand om någon mat på 8 veckor.. man kan få tarmvred när man börjar äta igen för kroppen blir chockad. När man BARA äter soppor i den mängden som man gör när man är med där så hamnar kroppen i ketonfas, vilket gör att man efter några dagar inte längre känner hunger. Ketonfas hamnar man även i när man är anorektiker. Det där med att inte äta... hur förklarar man det för sina barn?!
    Du är ju duktig och tränar så bra! Testa att skriva matdagbok, eller gå med i viktväktarna eller viktklubb. Där kan du ha koll på intag och uttag. Ibland tänker man att man äter bra, man man kanske äter för stora portioner, därför kan det vara bra att skriva upp så man ha mer koll :) LCHF tror jag oxå är bra, har läst en bok om det och testat lite själv, det är riktigt god mat, man är aldrig hungrig! Men jag tror kanske inte den dieten passar alla, men det finns många som bara rasar i vikt av den! Det finns massa bloggar om LCHF! Lycka till! /Sanna

    SvaraRadera
  10. man ska träna sjukt mycket för att få muskler som väger mer än fettet. det tar ca 1 år att träna upp 3 kg muskler istället för 3 kg fett.

    skriv en matdagbok där du skriver vad du äter, när du äter det och hur mycket. lägg ut den i bloggen varje dag, då kanske du håller dig från sötsaker?

    men prova inte nutrilett för då komer du gå ner och sen gå upp minst lika mycket igen. och om du hare svårt att tygla humöret som det är nu, tänk dig då utan mat och energi i kroppen. :)

    SvaraRadera
  11. Vet hur det är...jobbigt...jag har verkligen hittat nåt som passar mej, men det är ju inte säkert att det är din idealmetod! Man måste ju hitta nåt som känns RÄTT! men varför inte testa nåt mellanting mellan GI och LCHF som jag kört? Tycker jag har ätit och äter fortfarande så mycket gott!!! Kramis!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!