måndag 11 oktober 2010

En nytt liv för en gammal lampa!

För ett tag sedan fick jag en gammal lampa av en släkting. Kan ju vara bra att ha tänkte jag... (Som vanligt när jag inte kan slänga nått;-))
Så för en vecka sedan skrev min vän Hanna på sin blogg om att man kunde göra om gamla lampskärmar till hängande lampor och ge dem ett nytt liv. Så jag nappade genast på idéen och snodde den. Nu har jag klätt av den gamla skärmen så att de bara är skelettet kvar. Är lite i valet och kvalet i vilken färg jag ska måla den i, svart eller vitt? Jag har svart stålfärg hemma, så förmodligen blir den nog det...;-)
Sedan ska de införskaffas kabel så att jag kan hänga upp den i taket på vår övervåning. Finns i massor av olika färger på Clas ohlson! Jag väljer nog bland dessa 3 färger!

1 kommentar:

  1. Riktigt skojig idé!!!

    Måste kolla här hemma om det finns nåt att "slakta"....

    Tycker nog svart sladd om lampan blir svart...;-)

    Kram kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!