tisdag 26 oktober 2010

Godkända!!

På förmiddagen stod BVC på schemat för Douglas och Fabian. Douglas gjorde sin 5-års kontroll, dock en liten försenad sådan;-) Han fick kolla hörseln, synen och kolla språket och de värsta av allt SPRUTAN...!!! Han började gråta direkt vi kom in i rummet och han pratade konstant hela tiden. Hans lilla hjärta tickade på och han stressade upp sig själv. Efter lite muta om att få välja en film och lite kramar så stack det till i hans lilla arm och det var över på 2 sekunder;-) Och det var inte så farligt som han trodde;-) Hans längd var 118 cm och vågen stannade på 25,1... Fick onda ögat att han var en aning överviktig... Jag vet, jag vet... Men han är ju bara 5 år och jag försöker tänka på vad han stoppar i sig... Men han fick en STOR godkänd stämpel i rumpan och som sköterskan själv sa: VÄLDIGT redo för skolan så duktig som han är!!

Dax för en liten snabb koll på Fabian som gjorde sin 8 månaders koll! Han vägde 9570g och var 73,5 lång! Även han är en stor krabat.... Allt såg bra ut och han utvecklas som han ska, även han fick en STOR godkänd stämpel i rumpan;-)!

Mamman i huset hade oxå behövt gå på en kropps koll med både vägning, hörselkoll och blodprovs tagningar för att se så att allt är ok! De borde alla få göra en gång per år, gå och bli genomsökt och ta lite olika slags prover för att förhoppningsvis hitta "felen" i tid!
När jag fick Douglas så fick alla nyblivna mammor komma och göra en slags koll med olika tester. Men de har jag varken blivit erbjuden efter Alfred eller Fabian. De har dom säkert dragit in på för att de kostar alldels för mycket...

3 kommentarer:

  1. Ähh, den övervikten kan väl knappt vara något att tala om!!
    Min sexåring är ca 115cm och tror hon väger ca 22kg. Hon låg nog mitt på linjerna.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. jag har beställt en Nikon d700 som jag väntar febrilt på.. håller på att bli tokig :) men jag hoppas verkligen att den är värd det!

    skönt att grabbarna var så duktiga.. jaha måste de ta en spruta på 5 års kollen? oh shit, då vill inte jag gå dit med Oscar.. han kommer bli galen :( han är typ livrädd för sprutor! undra vad man ska muta med?

    skönt att de klarade sig iaf :)
    kramar!!

    SvaraRadera
  3. Tror inte Douglas kontroll var försenad för på fredag är det Almas tur. Tror att det ska vara
    5 ½ års kontroll.
    Har inte pratat så mycket om sprutan...vi får se hur det går.
    Hälsn Anna S

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!