torsdag 28 oktober 2010

En teori...?!

Fabians sömn är upp och ner. Ibland sover han hela nätterna och vissa nätter är han vaken flera gånger och bara vill äta... Jag har en liten teori om att när han sover bra på dagarna så sover han bra på nätterna! Sover han mycket på dagarna så sover han som en prins på nätterna, men sover han ryckigt och bara lite grann så blir oftast nätterna jätte jobbig...
Egentligen borde de ju vara så att om han sover lite på dagarna så skulle han sova bättre på nätterna!? Men han hör ju till den här familjen som kör tvärt imot saker hela tiden så....;-)

En skön sovstil har han iallafall! Det tar på krafterna att bada på både honom och mej;-) Tror jag ska slänga mej i sängen en liten sväng innan det är dax att hämta storebrorsorna på dagis!!

4 kommentarer:

  1. ja, det är inge vidare att gå upp och stoppa i nappen femtielva gånger ar och arannan natt.
    Jag håller helt klart med din teori.
    Bra sömn på dagen ger en god nattsömn.
    Min väninna säger lika hon oxå :)
    Så nu hoppas vi att både du och jag får sussa gott inatt

    SvaraRadera
  2. Ja, den teorin stämmer här också. Bra sömn på dagen = bra nattsömn! Egentligen borde det ju vara tvärtom. Fast å andra sidan, då blir de övertrötta och det är säkert det som gör att de inte riktigt kommer till ro sen.

    Och du... TACK SNÄLLA SÖTA för paketet som kom med posten idag!! Åh vad glad jag blev för den fina presenten och kortet.

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  3. Den teorin stämmde helt klart på Saga. Tror till och med vi diskuterat detta förr, fick en flashback!

    SvaraRadera
  4. Sömn föder sömn!! Håller helt med.

    Det gör tom sömnakuten som finns på vårt sjukhus har jag hört. Till föräldrar som har det tufft rekommenderar de rejält med dagsömn.

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!