måndag 11 oktober 2010

Återfall?

Alfred har varit jätte duktig och varit nästan helt blöjfri till och med på nätterna sedan i somras! De har funkat kanon och vi har knappt påverkat honom alls utan de har själv varit hans val att skippa blöjan. Varje kväll när han somnat så har vi smugit och satt på honom blöjan för han har verkligen inte gillat att ha på sig blöjorna. MEN nu vet jag inte vad som har hänt. Sedan några veckor tillbaka så kissar han på sig hela tiden. Efter en dag på dagis så kan han ha kissat ner sig 2 gånger bara där. Han springer runt här hemma och skvätter, och då är de inte små pölar utan STORA... Och när han hinner till pottan så är han då så nödig att allt kommer ändå i byxorna. Efter en natt är blöjan hur tung som helst. Jag fattar inte vad som har hänt? Jag vet att man inte får bli arg på honom när "olyckorna" händer. Men jag blir det... Vi försöker gå på toaletten med honom regelbundet, men eftersom att han är av den envisa lilla typen så är de inte så lätt att be honom kissa på kommando.. Ett tag var jag helt säker på att han drabbats av diabetes med tanke på hur mycket hans lilla kropp kissade ut. Dessutom är han konstant törstig och vaknar varje natt och måste dricka massor av vatten... Varför detta återfall av kisseri? Jag grubblar och tänker och försöker fråga honom, men utan svar....

1 kommentar:

  1. Inget nytt som har introducerats i hans liv? Något som rört om lite i grytan så att den lilla hjärnan har fått lite mer att tänka på?

    Jag hade också ganska dåligt tålamod när Tindra skulle blöjavvänjas. Men jag insåg i efterhand att hon förmodligen inte var redo just då, för senare när jag började igen så gick det utan minsta problem. Men första gången kunde hon liksom sitta vid matbordet och bara lätta på trycket, inte minsta tillstymmelse att försöka ta sig mot toaletten ens :D

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!