onsdag 1 juni 2011

Typisk mej...

...att köpa förstora kläder...
Att jag fortfarande inte har lärt mej att köpa rätt storlek på byxorna... Köpte dessa shorts förra veckan och när jag stod där i provhytten så tyckte jag ändå att dessa satt ganska så bra. Så jag skippade att prova en storlek mindre och nu sitter dom som en hösäck i röven efter bara en timmes användning... Så är det varje gång jag köper byxor, egentligen borde jag köpa en storlek mindre för jag vet ju att de flesta byxor töjer sig och blir större.
Nu syns de dock inte på denna bilden hur de egentligen hänger. Det kanske är min kropp det är fel på?;-) Liten röv och tjock mage... Tror inte byxor är gjord för min kropp. Men nu har jag lärt mej en läxa och nästa gång ska jag köpa en storlek mindre så att jag åtminstonde kan använda de i mer än en timme innan de åter måste tvättas för att passa min kropp;-)!

3 kommentarer:

  1. Jag har samma problem med jeans. De brukar ju töja sig MINST en storlek. Ändå envisas jag med att köpa de som sitter "helt normalt" i butiken och sen blir de jättestora efter ett par dagars användande (bara lagom direkt efter tvätt). :-P

    SvaraRadera
  2. Min kropp är helt felfördelad - liten rumpa och så är jag störst runt mage/midja... Därför blir det alltid leggings och stretchiga grejer till mig :D
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Det brukar jag också lyckas med.. visst är det irriterande :-/

    Trevlig helg!
    Kram kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!