måndag 20 juni 2011

Varar ärligheten längst???

Jag tycker verkligen inte om att vara vuxen ibland. Att behöva ta olika beslut om saker och ting kan få mej att må riktigt dåligt....
Jag har tyvär lärt mej efter många år att ärlighet inte alltid varar längst och just nu börjar jag tvivla på en sak... En sak som har hänt och som jag absolut känner att jag måste borde ta upp med en person. Men samtidigt vill jag inte vara någon skvallerbytta som går och talar om allting bara för att någon gjort ett BIG misstag...
Just för några timmar sedan tvivlade inte jag en sekund på att lyfta telefonen och berätta om allting som försegår och hur folk snackar och beter sig... Men nu, nej då kryper jag in igen som en snigel och vågar inte berätta. Kommer jag att få dåligt ryckte? Kommer jag att klassas som en rövslickare om jag berättar? Kommer folk att sluta tycka om mej och jag skvallrar berättar? Men ändå, borde inte ärligheten vara längst?
Men innerst inne så vet jag dock ändå att om jag berättar detta för en person så kommer det att bli änding på saker och ting.
Nej nu lyfter jag på telefonen och ringer. Nu måste jag bete mej vuxet och berätta sanningen. För JAG själv tror ju ändå att ärlighet varar längst hur man än må vrida och vända på det hela. Och man måpste ju ändå tro på sig själv för att allt ska gå bra?! Jag hoppas att denna personen kommer att tacka mej en dag för att jag skvallrat berättat detta för den...

8 kommentarer:

  1. Jag håller på dig! Ärlighet varar absolut längst i det långa loppet! Lycka till och hoppas allt löser sig, du är modig och gör helt rätt enl. mig! Kramar

    SvaraRadera
  2. Om rollerna varit omvända, hade du velat få det samtal som du själv vill ringa? Jag tycker du sk utgÅ från dig själv och handla därefter. Skit i om andra tycker si eller så, gör det som blir bäst i längden. Kram!!

    SvaraRadera
  3. Ärlighet varar längst, så följ den du och lyft på luren:)

    Och även om du inte gör det så hoppas jag att allt löser sej:)

    SvaraRadera
  4. Ärlighet varar längst. Ska du nu skvallra (berätta) till någon om att någon gjort bort sig BIG time, var också lika ärlig och berätta för personen som gjort bort sig att det var du som kände att du måste berätta detta för den andra. Annars är det ju bara bs att ärlighet varar längst. Typ en bra fras att skydda sig bakom om man vill skvallra. Annars kommer det troligtvis blir som du skrev om att bli kallad skvallerbytta och rövslickare mm.

    SvaraRadera
  5. I slutändan kommer personen du berättat för att vara dig tacksam tror jag. Även om det är svårt med moraliska dilemman, men som sagt - ärlighet varar alltid längst! Sanningen kommer fram förr eller senare ändå.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Följ ditt hjärta, jag är likadan! Du verkar ju helt klart ha gått och grubblat på detta ett tag och eftersom det fortfarande irriterar dig, så tycker jag du gör rätt! (Om du nu inte sårar någon något kopiöst....då kanske du skall tänka en gång till, över natten!)

    SvaraRadera
  7. Hoppas du "vågade", eftersom du kommit fram till detta är det säkert också det bästa.
    Kram på dig!! ♥

    SvaraRadera
  8. Hoppas det gått bra, hur du än gjorde! Så länge man får ut något av att vara ärlig (att det blir en förbättring tex) så varar det alltid längst! :)
    Vågade du berätta - vad det nu var - så tycker jag det var modigt av dig! :) Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!