onsdag 15 juni 2011

På jakt efter....

... långklänningar och långkjolar... Tycker att de är grymt snyggt! Frågan är bara: Passar min kropp i en långklänning eller långkjol? Egentligen tror jag inte att just dessa klänningar är gjorda för min kropp, eller tvärt om;-) Helst bör man nog vara runt 180 cm lång och väga så där 50 kilo... Men jag tycker att de är så grymt fint på alla andra. Och sååå praktiskt och skönt, om så det är kallt eller varmt! Dessutom ser man alltid kläd ut och man kan bara matcha med lite olika skor, jakor och accessoarer till den stil man vill ha för dagen!

MEN och så kommer vi till det stora MEN... Det finns inga som passar min kropp. Antingen är de alldels för tajta så att jag ser ut som en uppstoppad korv. Eller så är de skurna och minimala så att inte mina bröst får plats och helst ett minimalt axelband på det.... Ha snokat runt lite bland webbshopperna och fann några godbitar... (Synd att dom inte kunde ha lite normalare modeller bara... Tror mej ana att de sitter helt annorlunda på just min kropp;-) *fniss*)











För visst är det även snyggt med långkjol! Snyggt med ett par converse och bara ett linne till... Hmm denna kjol ska jag nog klicka hem;-) Den kommer från mandeldesign!

8 kommentarer:

  1. Men sådana klänningar har ju en loose fit liksom.... Det gäller väl för alla storlekar? Kram

    SvaraRadera
  2. Den 4de uppefrån e fin, köpte sån igår . Den e på rea hos hm för 100 kr. I blått o sandfärg

    SvaraRadera
  3. Snygga klänningar!! Klart du ska satsa på långt i sommar, det är sååå skönt plagg tycker jag. Nr 3 och 4 tycker jag var supersnygga!! Vart har du hittat dem?

    SvaraRadera
  4. Hm. Samma här. Jag tycker det är skit snyggt på andra men vet inte riktigt om jag trivs. Egentligen.

    SvaraRadera
  5. Den tredje har jag, super fin på. Jag lovar! =)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du ska vara glad att du inte ser ut som en undernärd bitch! var stolt över din kropp du har ju faktiska burit tre barn.Jag tror du kommer trivas i en luftig klänning till midsommar!

    SvaraRadera
  7. Supersnygga allihop! Ta hela bunten vetja... annars gillade jag verkligen den vita kjolen med blommor på.

    Spännande med din hemlighet!! Vi väntar...

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!