tisdag 7 juni 2011

Ha det så bra i hundhimlen!♥

Nelly nu har du inte ont längre, nu springer du på friska ben i himlen och leker med alla kompisar! Du fick leva ett långt och härligt liv. Närmare bestämt nästan 14 år!
Jag kommer så väl ihåg den dagen du kom hem till oss. Du var runt 10 veckor, en busig hundbebis som bet på allt. Jag har tagit dej i luven både en och två gånger för att du varit olydig. Jag kommer så väl ihåg den gången för så där 12 år sedan och jag hade köpt en ny och fin tröja! Den tröjan var inte hel så länge, den bet du sönder i tusen delar och tyckte den smakade smaskens... En sprallig hund var du, tills för bara några år sedan då du blev gammal och grå. Ont i dina leder och blev helt plötsligt lugn!
Igår somnade mammas fina hund Nelly in efter en dags kamp mot smärtor!
Ha det så bra i hundhimlen och se till att bus rejält med Lotta, Paja, Malin, Felix, Holger, Beauty och Cami!

5 kommentarer:

  1. Usch, det är hemskt när djuren "försvinner". Våra är inne på sista refrängen, båda två. Ett par år till kvar kanske, men man funderar på vem som dör först... :-((

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt! 14 år är bra jobbat och man får vara glad för tiden tillsammans.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för dom fina orden, dom är uppskattade ska du veta. Puss/mamsen

    SvaraRadera
  4. Åh, så fint du har skrivit. Det gör så ont när djuren lämnar oss och det är svårt att förstå att de måste få vilan efter många glada år hos oss. Den här hunden har blivit väldigt gammal för att hon blivit så älskad av er alla. Och efter ett långt, skönt liv förtjänar hon att få somna gott och slippa smärta. Hon har anslutit sig till er hundängelflock och mår så gott så gott. Kram till er alla <3 Ps. Det är så roligt att jag faktiskt har sett de flesta av de hundarna som du räknade upp som änglar. Beauty föll jag för när Helen hämtade sin lilla Grace (Tessie) och Holger, med den fantastiska frisyren. Ni gick förresten på kurs, du och Holger, samtidigt som jag var där med min boxer Caesar. :) Paja var den sista som fick sin grav här bakom oss. Jag brukar prata lite med henne när jag går förbi.

    SvaraRadera
  5. Å, vet precis hur jobbigt det ät! Har gråtit floder över vår lilla tuss :-(. Stor kram till dig och din mamma!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!