onsdag 19 augusti 2009

Tomten mitt i sommaren....


Mina kära små barn skiftar i humör för varje timme, dag, vecka månad.... Just nu är Alfred på topp oftast hela dagarna! Han har blivit en riktigt liten charmapa som får vem som helst på fall. Han har börjat att prata lite som vi (jag och Jonas) förstår. Han säger hejå= hej då och doda= Douglas... Han skrattar dagarna i enda speciellt om storebror busar med honom. Men hans humör var inte alls så här för några veckor sedan. Så imorgon kan det goda humöret vara borta. Så det gäller att passa på att njuta av den lilla godbiten nu!
Douglas som alltid, nästan hela sitt liv varit positiv och glad. Har helt vänt om och börjat få tonårsfasoner. Han bara skriker och gapar åt oss och gråter. Inget är bra om inte det går enligt honom. Så han är inne i en ganska jobbig period. Men som sagt det kommer snart att ändras!

Idag när jag bad honom gå upp på sitt rum och hämta sin pyjamas, så kom han ner med sin tomtedräkt istället. Han ville vara tomte och sova i den. Men eftersom att dräkten är varm som ett duntäcke så fick jag honom att ändra sig. Och kors i taket det gick väldigt smidigt! Han sprang upp på sitt rum och bytte om! Så lite pli har jag allt på mina barn;-)

1 kommentar:

  1. hi,hi.... det är skönt att se att man inte är ensam med barn och trotsåldrar.... Vad jag har tänkt på är varför de aldrig är synkade..? Är den ena glad och positiv så är den andre sur och tvär =) Men det kanske är tur det. Tänk å ha två trotsmonster hemma =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!