fredag 1 februari 2013

Hur i hela friden får familjen annorlunda till det??

Jag blir impad av familjen annorlunda... Så klart impad att de kan ha 7-10 ungar omkring sig och vara så extremt jäkla coola, lugna och pedagogiska....
Men just nu undrar jag hur i hela friden får familjen annorlunda till det i sänghalmen? Alltså hur det gör alla sina barn? När har dom tid med det? Och vart gör dom barnen? För här hemma finns det inte en chans i världen att göra något "privat" i våran säng iallafall... Just nu kommer alla barnen på tidig kväll (om de inte redan har somnat där, så kommer dom trippandes på natten och så är hela loppelådan fylld med ungar till bredden...)
Dom ligger huller om buller och man vet aldrig vart man stoppar sina fötter på natten om det är i någons mun eller om de kilat in sina små fossingar mellan mina skinkor...;-)
Tänk då familjen annorlunda, hur får dom till alla sina barn? Gör dom det på dagen? I tvättstugan? Låser dom in sig på toan? Släpper ut barnen i trädgården och gör sen ett 4 sekunders halvdant intimt snabbbt och effektiv "pass"? Eller så kanske de har så väluppfostrade barn som sover i sina sängar hela långa nätterna? Ja ja vad vet jag?
Jag vet iallafall att den där grejen som man ska göra med sin sambo som ska vara en skön stund, gör man liksom aldrig så ofta längre. Eller så skyndar man sig mellan de gånger som barnen inte ligger i sängen. Ja för mitt under själva akten så tro fan att man hör små små steg i trappan och ett snabbt trippande och upp i våran sängen och mojsar ner sig mellan oss...;-)
Våra barn är perfekta preventivmedel, vem behöver ha annnat preventivmedel när man har sina små söta barn som det;-)
Denna bilden ovan är tagen i morse innan Jonas stack till jobbet... Barn överallt var det ja;-)
Och jo en sak till... Hur ofta vi sover brevid varandra jag och min käre blivande man, ja dom är fasen lätträknade. För oftast är det så trångt i sängen att han går och lägger sig i någon av barnens sängar;-)
Ännu en gång undrar jag, hur i hela friden familjen annorlunda får till det där med att göra kids hela tiden med alla barn runt sig dag som natt?? *fniss*

4 kommentarer:

  1. Vet inte om vi kan räknas dit med våra "bara 5" men några barn i sängen finns det inte. De har aldrig gillat det, bara nån enstaka sjuknatt och då har det blivit så svettigt så det har frågats ;"Mamma, fååååår jag sova i min egen säng?" *s*
    Sen kan jag lova dig att det blir inte enklare med tonåringar som är överallt och aldrig går och lägger sig ;-)
    Hoppas ni är på bättringsvägen nu!

    SvaraRadera
  2. Jag har fyra barn och ingen av dem sover någonsin i våra sängar. De nätter jag och Mannen haft sällskap i sängen (överhuvudtaget!!)kan jag räkna på min ena hand. Konstigt att vi inte har fler barn! *fniss*

    SvaraRadera
  3. Det blir inte lättare när de blir äldre... då är de ju vakna hela nätterna, och är de inte hemma så trillar de in när som helst, med kompisarna och de vill man ju inte showa för :-DD Alltså får man ha ledig dag i veckan båda två och passa på när de är i skolan ;-) Vi har gemensam ledig dag var tredje onsdag.. haha.. då hänger stör ej-skylten uppe.
    Lycka till <3

    SvaraRadera
  4. haha :) här sover alla i sin egen säng, skönt det, alla sover bäst så :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!