lördag 9 februari 2013

Lika som bär, eller!?

Hittade gamla skolkort på mej och Jonas när vi är i samma ålder som Douglas är idag!
ALLA säger att Jonas absolut inte kan förneka att Douglas är hans iallafall. De är tydligen lika som bär! Men jag som är mitt i det där ser inte de där likheterna som alla andra verkar göra;-)
Är dom verkligen så lika? ;-)
Jo det kanske dom ändå är när jag ser det så här, ögonen och kinderna?!;-)
Eller är han mer lik mej? Nej det är han inte va?;-)
Frisyren frisyren frisyren(!!!)...Maj gad va hemska, H.E.M.S.K! Platt, på utväxt, kort och låååånga polisonger... Hur i all världen kunde mina föräldrar låta mej se ut så här? Och varför kunde inte frissan iallafall kunnat fixas till på skolkortet? *fniss* (Och se på ögonbrynen... Redan där var dom på utväxt och nästan växte ihop. Redan i första klass... *lång och djup suck*)
Många säger att Alfred är så lik mej? Det är väl i så fall ögonfärgen då?;-) Och så lika med Fabian, men han är tydligen både lik mej och Jonas?
Den enda likheterna på mej och grabbarna är i så fall frisyrerna... Ja de ser hemska ut i håret just nu. Men deras hår växer ju så det knakar och vi hinner knappt kapa deras hår förrens det är dax igen;-)
Tror nog att brevbäraren har ett finger med i dessa grabbar;-) *hö*hö* Ja för nu ser jag ingen likhet i någon av oss... Är dom/vi verkligen lika som bär?

5 kommentarer:

  1. Douglas och Jonasr sjukt lika! Du och Alfredr jättelika, men Fabuan kom nog med storken. ;)

    SvaraRadera
  2. Tycker inte att Douglas och Jonas är så lika faktiskt så jag håller med dig!

    Ha en skön kväll gumman
    Kramar K

    SvaraRadera
  3. Visst finns det liknande drag, men jätte lika - njae... det tycker jag nog inte.. :)
    Visst gick det bra att ha 2 små grabbar, men det blir en tidig kväll i säng - det är en sak som är säker !
    Men först lite god mat !!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Tycker nog att Douglas mer påminner om sin farbror Per-Ragnar som jag minns honom som liten.Men Per-Ragnar var mörkare i håret... Är gammal Skillingarydsbo som flyttat från byn för flera år sedan, så nu har jag inte sett nån Grunditz på åratal, men visst finns det släktdrag =)
    Ha dé... Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Tror alla grabbarna har fått dina fantastiska ögon
    (se upp alla småtjejer om sisådär 10-talet år...)
    men annars är din största kille väldigt lik din man/sambo

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!