måndag 25 februari 2013

4 år med dom bästa, skål!

I fredags var det så dax för mitt älskade vinjuntegäng att träffas igen! På dagen firade vi 4 år tillsammans! 4 härliga år som vi träffats var 2:annan var 3:e månad och babblat, druckit massor av vin och ätit förträffligt gott!
10 underbara tjejer som är så olika varandra, men ändå så lika och delar osikter om allt och inget! Munnarna går på oss likt en polsk riksdag och vi pratar nästan sönder varandra!;-)
Vi löser världsproblem (eller nja nu kanske jag tog i;-)), skvallrar, snackar skit, pratar hemlisar, gråter, skrattar hysteriskt och det kommer fram både det ena och det andra;-)
I fredags var vi hos härliga fina Hanna! Hon bjöd på massor av gott! När vi kom fick vi småplock och snittar och goooott bubbel!
Sedan fick vi supersmarrig potatiskaka med kall fläskfile, rödvinsås och pepparsås! Till efterätt jordgubbsceescake! Allt sammans smakade luvligt och magen och munnen ropade hurra!;-)
Detta kortet tog för 4 år sedan, vår andra junta! Från början var vi vääääldigt seriösa och hade vinprovning på löpande band och vinet flödade som om det vore vatten som vi drack;-)
Ju fler åren har gott, ju mindre dricker vi! Jo det är sant, många av oss spottar i glasen numera vilket vi inte gjorde för 4 år sedan.... (fast det beror ju på vem man jämför med... En "normal" person kanske inte tycker att vi inte spottar i glaset på våra dejter;-))Vi har helt enkelt blivit lite äldre klokare tror jag visst... *fniss*
Det är inte så ofta som vi varit alla 10 samtidigt. Alltid svårt att få ihop den där tiden så att det ska passa alla liksom, men det är väl så livet är!
Jag är så glad och tacksam för att jag har mina girls som jag får träffa lite då och då! Träffas, prata, njuta och dricka vin med en helt vanlig fredag! Japp för fredagar träffas vi ALLTID!
Jag hoppas att vi kommer att få fira 50 års jubeleum ihop! Då sitter vi där ihopkrympta små damer med lila hår och pimplar vin för glatta livet! Förmodligen kommer vi då att pratat ännu mer (om det nu går;-)) och PRATA ännu högre med varandra, när säkert både hörsel och syn har börjat försvinna. Men snyggast kommer vi alltid att vara!
Löööv you girls!!!

6 kommentarer:

  1. så himla skoj! och gott såg det ut!

    SvaraRadera
  2. Oh va mysigt...jag vill oxå ha ett tjejgäng... men har aldrig haft nåt....Bhuu!

    SvaraRadera
  3. Ni är ju bara för härliga,Hoppas verkligen ni håller ihop,å fortsätter med er vinjunta!!!!kram på er alla.Sara S

    SvaraRadera
  4. Så härligt!! Var rädda om era kvällar!!
    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!