måndag 11 februari 2013

Gammalt blir till nytt!

Min svärmor ska snart flytta och jag (till Jonas STORA förfäran) har varit och "fyndat" hos henne! Har hittat massor av läckra grejer, allt från vaser, blommer, kannor och denna mattan! Gammalt blir till nytt!!
Tycker att det är snyggt att blanda lite gammalt och nytt. Få in lite färg i vårt så annars färglösa hem enligt Douglas som tycker att vi bara har svart och vitt överallt;-)
Denna STORA mattan är underbar tycker jag! En äkta fin handknuten matta som liksom blev lite som pricken över i:et i vår matsalsdel! En extra skiva till bordet skall köpas in (+ 2 stycken stolar) och sen är jag nästan helt nöjd med köksdelen!;-)
Denna gamla 70-tals lampa "tog" jag förra gången hon flyttade! Jonas bara suckade när jag kom hem med den, men är idag mycket glad över att jag var så envis och ville ha den! Älskar den fullkomligt! Har även 2 mindre varianter av denna, men jag vet inte riktigt vart jag ska ställa dem? Kanske ska jag göra dem till sänglampor den dagen vi gör om vårt sovrum!
 Dåligt ljus blev det på denna bilden. Men på nära håll ser mattan ut så här!;-)
Appropå sovrummet... Jag tror jag är lite sugen på att sätta tänderna i det rummet nu... En liiiten budgetrenovering skulle verkligen sitta fint i den verkstan som just nu ser förfärlig ut och som egentligen inte alls har så skönt lugn i sig som vi här hemma nog borde ha... Mmm får nog ta en funderarer på det. Men först ska Alfreds rum bli klart... Nej herren i huset har ännu inte tapetserat klart, fast att rullen kom hem för flera veckor sedan;-)

4 kommentarer:

  1. Oh, fiiiint. Jag har efterlyst sånna mattor hos min släkt, men ingen har..... Det blir lixom varmt och ombonat!

    SvaraRadera
  2. alltså bra att du tog mattan, den är underbar!

    SvaraRadera
  3. Det är väl skitkul att kunna återanvända och piffa till på nytt, blev ju jättebra!

    SvaraRadera
  4. Supersnyggt!! Å lampan är ju sjukt snygg! Kram från cissi

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!