torsdag 14 februari 2013

Drömma bör man, annars dör man...

Jag hade lite tid över ikväll så jag sprang 2 mil, lagade 3 rätters middag till familjen och nu ligger jag i jordens största bubbelbadkar med ett STORT glas bubbel i min hand! Jag har fått en 3 timmars behandling från topp till tå och strax ska jag sätta på mej en underbart vacker klänning som jag fått av Jonas idag! Städerska har varit här och gjort så fint så fint! Hon hade även köpt en STOR bukett med rosor och strött rosenblad över hela den nybäddade sängen!
*PANG*
Åh neeeej, nu bakar vi tiden lite... Det var visst bara en dröm som jag levde mej in lite i. Även några facebook statusuppdateringar på vad mina vänner gjort idag;-)
Mitt liv är inte riktigt lika glamoröst, men nej då jag klagar inte. Jag har haft en toppenbra alla hjärtans dag! Jag har jobbat i 10 timmar, handlat med 2 myyycket trötta och griniga små pojkar som ville ha allt och hela affären med sig hem.... Lagat mat, tvättat två maskiner tvätt och städat! Vem klagar på det livet liksom?!;-) *fniss* De där glamorösa livet kommer jag ju att leva om några år, när jag är miljonär 10 gånger om! Drömma bör man, annars dör man! (Och det där med träningen... Jag får liksom inte latmasken ur kroppen för att få till ett skönt pass... Den är riktigt förjävlig just nu och har etsats sig fast stenhårt inuti min kropp...)
 
Efter den jobbiga turen till affären efter dagis och jobb så satte vi oss och pysslade lite! Åh va mysigt det var... Nähä nu ljög jag lite igen... Det var tandgnisel och tårar innan vi kom igång med att skapa fina hjärtan till lilla pappsen i huset!
Men när dom väl var klara, var det 2 MYCKET stolta grabbar som gav sina hjärtan och ett paket till pappa! Vi var så fruktansvärt fantasifulla när vi skulle hitta på något fint till Jonas. Det blev en av hans favoriter, marabou choklad apelsinkrokant! Det är tanken som räknas liksom och det var grabbarna som valden den;-)
Grabbarna fick oxå små paket med bland annat PIXIE böcker och lite godis!
Jag slängde ihop en smidig kvällsmat.. Inget bubbel och ingen 3-rätters middag här inte... Jag älskar att improvisera i köket. Tager vad man haver! Stekte knappt en röd chili med 2 vitlöksklyftor. Tärnade 4 laxfilerer och stekt det tillsammans med chillin och vitlöken! Under tiden kokade jag pasta. När allt var klart hällde jag på grädde på laxen och lite dill. Sen blandade jag alltsammans och så åt vi! Jag åt 3(!!) portioner och det smakade såååå bra!;-)
När Jonas kom hem hade han köpt en supersöt fin ros till mej! Åh neeeej då, det är inte bara på alla hjärtans dag som min söte lille man *harkel* menar förstås sambo kommer hem med blommor! Nej då han är en stjärna på det där med att ge mej presenter, överraska mej och ge mej blommor! Innan jul kom ju ett underbart blombud med 10 röda rosor till mej på jobbet! Kärlek behöver vi ju så klart alla dagar på året. Men det är kanske bra för vissa att det påminns med en dag som denna!;-)
Så nu ska jag tvinga min käre sambo att massera mina svettiga tår och sen får jag väl betala av den massagen på någotvis... *hostar och harklar lite nervöst* *fniss* Sen ska jag fortsätta min dröm om mitt framtida glamorösa liv!


3 kommentarer:

  1. Haha! Du ar for rolig! Har skippar vi allt vad Valentine's Day heter... Kanns sa himla krystat liksom...

    Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Det första lät ju betydligt härligare. Men som du säger, lite mys med familjen och griniga ungar är fint det med! ;-)

    PS. Vad gäller träningen. Många pass känns definitivt INTE sköna, så gå inte och vänta på den känslan! :-)

    SvaraRadera
  3. Haha du är för härlig! Lät mysigt i alla fall. Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!