lördag 23 februari 2013

Världens lyckligaste 3-åring!

För exakt 3 år sedan låg jag så här vid denna tidpunkten. Jag var inte så tuff, jag var mer tjock med sammandragningar och trött som man ska vara när man ska föda barn;-)
Klockan 09:00 denna ljuvliga morgon för 3 år sedan kom barnmorskan in och tog hål på mitt vatten. Runt 12 satte intensiva värkar igång och jag fick komma in på ett förlossningsrum strax där efter....
Jag lovade dyrt och heligt inför alla i rummet att de aldrig mer skulle få se mej på förlossningen. För vad var det jag skulle gå igenom igen. Det gör ju OOOOONNNNT att föda barn...

Klockan 16:00 startade intensiva krystvärkar och klockan 16:16 den 23 februari 2010 föddes ett välskapt underbart gossebarn!
Att all smärta bara kan försvinna så där, från en sekund till en annan... Helt galet. Från att vara nära-döden-upplevelse, till en lycka som är det största i hela världen är så fantastiskt häftigt och sååå underbart!
 Här bara några minuter gammal, 3975 gram och 53 cm lång och alldels perfekt!
 En lycklig pappa som håller sin 3:e son i sina armar för första gången! Lööööv!
 Idag har vi firat hela morgonen med tårta, skönsång och paket! Fabian som oftast är en trött morgonkille och som gärna morrar och knorrar lite på mornarna innan han stiger upp. Vaknade av våran sång och flög upp som en raket när vi steg in genom hans rum med de största flinet på sina läppar!;-)
Världens lyckligaste 3-åring är han idag vår lilla Tarzan! Japp för det var så vi kallade honom i ca 3 veckor innan vi kom överens om vad han skulle heta! Jag fick min vilja igenom (som vanligt)!
Den bästa presenten (hittills) är den eldrivan fyrhjulingen! Om vi kommer att ha några väggar och lister med färg på innan våren är kommen när den skall tas ut, ja det ska jag ha sagt osagt... För han kör som en liten galning fram och tillbaka i våran hall och är just VÄRLDENS lyckligaste 3-åring!

3 kommentarer:

  1. Så söt. :) Ett stort grattis på den stora 3 års dagen!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis på 3 årsdagen!! =) Kraamis

    SvaraRadera
  3. Ett stort grattis!!! Tänk att det är tre pr sen vi satt och väntade på en uppdatering om när bebisen kommit. :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!