lördag 2 februari 2013

Vem behöver botox??

När man istället kan ta ett par 7 stycken herpesblåsor?
Jag säger bara fy fasen för denna herpes. Hatar det överallt annat. Den kommer som ett jäkla brev på posten varje gång jag har något skit i min kropp, eller när jag har solat, varit ute i blåst eller när fan den vill....
Vem behöver lägga ut dyra pengar på botox när man istället kan få herpesblåsor?:-(
Jag som inte har någon överläpp i vanliga fall, har numera en dubbel överläpp...
Dessutom känner jag att skiten börjar krypa ner till underläppen. Detta är bara "förstadiet". Om några dagar kommer jag att se 7 resor värre ut....
Jag hade ingen salva hemma och smörjer jag inte skiten direkt när den kommer så hjälper tyvär inget, eller? Någon som har något bra föslag på att "bota" redan utslagen herpes?
Annars är statusen ganska ok här hemma, förutom att natten varit rent hemsk, HEMSKS! Douglas har hostat sig igenom den brevid mitt öra och trots hostmedicin och puff. Till slut kräktes han och tänkte att nu så släpper nog skiten, men icke...
Även Fabian hostade så mycket så även han spydde, efter spyan så släppte skit hostan som tur var!
Nä men jag sitter väl gärna här i min soffa idag med och blickar ut på de underbara solstrålarna... Fast å andra sidan har ju ingen dött av lite frisk luft. Får nog ta på mej och grabbarna och bege oss ut och lufta av oss både herpes och basilluskerna!

14 kommentarer:

  1. Compeed plåster! Syns inte på läppen och halverar läkningstiden. Köpn nu!!

    SvaraRadera
  2. Åh, kära nån... Det gör så ONT!!!
    Fy vad jag lider med dig. :(
    Ut med grabbarna i friska luften, och sjkicka Jonas till apoteket så du får något som lindrar din stackars mun.
    Och vin kan drickas med sugrör, så trevlig Mello-kväll på dig, sötis!

    SvaraRadera
  3. Kontakta sjukvård och säg att du ska ha Aciklovir utskrivet! Det är tabletter man tar vid första känning. Då kommer inte blåsorna. Lindrar även om de börjat komma. Om man har ofta (vilket jag tycker du har) kan man ta förebyggande varje dag för attttrycka undan viruset. Det har jag gjort en period i mitt liv när det var som värst. Åt då två om dagen i över ett år. Sen tog det flera år innan de kom tillbak . Nu tar jag bara när jag känner de är på gång.

    SvaraRadera
  4. Aj! Det där gör ont:-( Teatree oil (osäker på stavningen) har hjälpt mej många ggr, både före blåsor å även när de blossat upp. En jätte stark olja som jag köpt på salong Jasmine. Mycket möjligt att hon inte säljer den mer, men den finns att få tag i på liknande salonger. Testa vet ja! Den är kanon till mycket, googla å läs om den:-) lycka till, lider med dej:-( Kram Jonna Storck

    SvaraRadera
  5. Gissar att det är pussförbud oxå då :( Smittar ju satan!

    SvaraRadera
  6. Plötsligt kändes min förkylning verkligen som rena vinstlotten. Önskar jag hade några bra knep på hur man lindrar det där, men tyvärr.

    Krya på dig/er!!!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  7. får också så när jag blir förkyld men jag brukar känna stickningar och tecken innan och smörjer direkt, då hinner det inte bli några blåsor!

    SvaraRadera
  8. Aj har tyvärr inga råd att ge.

    SvaraRadera
  9. Min syster har ofta utbrott ok hon har nu börjat med compeed munsårsårsplåster när hon känner att det är på gång och i många fall så får hon inte ens ett sår . Så det verkar funka perfekt plus att det inte sprider sig till andra delar av munnen och du kan pussas ;) Men man ska inte sätta på ett plåster när det redan är ett sår då hjälper det inte !! Såg att någon skrev av du skulle sätta på ett nu men gör inte det för då får du dras med det ännu längre ;) Lycka till nästa gång och ha ett par förpackningar hemma det har systra min alltid och kommer faktiskt inte ihåg när jag såg henne med ett stort herpes utbrott igen ???

    SvaraRadera
  10. Stackare! Jag har bara haft en blåsa en gång i mitt liv och det gjorde ont.. det där ser ont ut! Krya på dig <3
    Kram

    SvaraRadera
  11. Säger som Tigrinna Aciklovir!

    SvaraRadera
  12. Compeed munsårsplåster!!!! Bra, syns inte så mkt o blåsorna blir inte så stora!! Jag har precis haft 1st, för andra ggr i år. Stackars dig med så många :-( Hälsning Anna S

    SvaraRadera
  13. Guuuud din stackare!! Men du ser inte ut som jag i somras, DET är det värsta jag sett.. Men compeed munsårsplåster är jättebra, men dyra..

    SvaraRadera
  14. Har lärt mig lyssna på Tigrinnan, en klok kvinna. Gör så du me!
    Har aldrig(peppar peppar) haft några blåsor ser ut att göra super ont!
    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!