söndag 3 februari 2013

En liten skillnad iallafall!

I mitten av januari visade jag upp min nakna kropp för er (HÄR) Idag tog jag åter ett nytt kort, alltså nästan 3 veckor imellan. Och ja faktiskt finns där en liten liten gnutta av skillnad, eller är det bara jag som vill tro det?;-)
Vågen som jag ju har lovat att inte stirra mej blind på (fast jag gör det iallafall) visar -2 kg sedan 18 januari och -4 kg sedan den 2 januari...
Vad jag har gjort för att få minus på vågen? Jag har enbart tagit mindre portioner, ätit av allt och rört på mej! (Ingen skillnad mot vad jag brukar. Bara det att jag ätit allt..?!)
Jag vill verkligen få bort min mage, få bort den och aldrig mera få tillbaka den... Men jag måste inse att jag är en magmänniska och att jag nog alltid kommer att få dras med den hur mycket jag än kommer att gå ner i vikt om jag nu inte lägger mej under knivarna och skär bort den och suger ut fettet för 70 000 kr... Mitt skinn är så utspänt efter 3 graviditeter så naveln ser värre ut än ett rövhål och skinnet bara hänger där som en lös ful gammal gardin......

För precis ett år sedan vägde jag precis lika mycket som jag gör idag! Men då kände jag mej så mycket smalare, konstigt det där...?
Jag har verkligen pendlat med min vikt det senaste året... Upp och ner... Minst vägde jag 66,3 kg i april (och hade då nått min drömvikt och gått ner -20 kg) och mest vägde jag 75,4 augusti... Herregud, en diff på 9 jäkla kilo upp och ner på bara 4 månader...
Som sagt, jag misshandlar min kropp när jag gör på detta sättet... Men vad är det som jag gör så galet fel?? Ja jag vet inte riktigt? Så fort jag bara råkar hamna utanför de "normala" ramarna så bara säger det pang och jag ökar i vikt värre än en gris... Jag måste hela tiden tänka på vad jag stoppar i min mun, hur mycket jag tränar och på vad jag äter. HELA TIDEN!!!
Ska det vara så hela livet???
Just nu tänker jag inte så mycket på det här med vikten... Jag försöker leva" normalt" och då helt plötsligt så går jag ner i vikt... Ännu konstigare.... Det är precis som om något händer i min kropp... Ju mer jag tänker på vikten, ju mer går jag upp... Som om jag spänner mej på någotvis och att kroppen då släpper ut något skit som gör att jag ökar i vikt....?
Att jag minskat lite i vikt denna veckan kanske inte är så konstigt med tanke på att jag varit sjuk. Fast å andra sidan så har jag levt på mackor och läsk, vilket jag aldrig annars äter...;-)
Måtte jag snart bli piggelin igen så att jag kan ge mej ut på härliga sköna löparrundor nu när det äntligen är barmark och sol! Idag hade det varit en sån där dag som det hade varit perfekt för en långrunda i spåret... Istället blev det en kort, långsam och skön promenad med gnälliga familjen;-)
Jag avslutar detta inlägg med att citerar Jonas Gardells uttalande på fejjan för några dagar sedan. Tycker att den är så klockrent bra! För ni vet ju vad jag tycker om dieter hit och dieter dit...;-)
För några år sen när man skulle synda knullade man, tände på och söp skallen i bitar. Idag när man SYNDAR äter man en potatis....

11 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Heja dig, Karro

    Med ett jädra anamma och med god tro kan men försätta berg! Tro på det du gör för det funkar!

    KRAMEN

    SvaraRadera
  3. Du, min mage är som din och jag har inte ens barnafödande att skylla på. Ibland är det bara gener. Nu kämpar jag med att få en plattare mage. En dag kanske, men jag förväntar mig inga magrutor, det har jag alldeles för mycket underhudsfett för på magen. Tänk om man kunde flytta ner det till rumpan. ;)

    Visst syns det skillnad på dina bilder! I synnerhet under brösten/övre magen. Det är där det syns först på mig med. :)

    SvaraRadera
  4. Det syns att du gått ner vikt. Grattis bästa!!

    SvaraRadera
  5. Det ÄR skillnad och du ÄR grym!!
    Visst är det Gardell-citatet så sant ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Klart det syns!
    Och det där med potatis är ju typ sant.;)

    SvaraRadera
  7. Min mage är mitt största problem och den som jag också vill ha bort mest.
    Själv kämpar man med att försöka äta LCHF och träna och det går trööööögt med viktnedgången och på 3 veckor har jag gått ner 3 kg. Men skulle jag sätta mig ner en lördagskväll och smaska på godis , chips och ostbågar och kanske en pizza så säger det bara kaaboom +4 kg upp !!?? Fattar ingenting ju !!
    Men på dig syns det att där hänt något !
    Ha det gott !

    SvaraRadera
  8. Var hos dietist nu i veckan, för att försöka undvika att gå upp för mycket under graviditeten, och hon sa att just magen kommer man inte åt med bara träning. Där är det mat som gör skillnad.

    Stress gör det väldigt mycket svårare att gå ner i vikt fick jag också till mig, stress sätter sig också just på magen... Vilket gör mitt liv mycket svårare. ;-)

    Lycka till, du har redan kommit en bit på väg! :-)
    Kramiz Emma

    SvaraRadera
  9. Skitbra jobbat! Det ÄR skillnad. Jag känner igen det där med det slappa skinnet. Blä! Och du har rätt i att inte stirra sig blind på vikten. Mät! För där kommer du förmodligen se större skillnad. Och som skribenten ovan skriver: Det handlar FÖRST OCH FRÄMST att se över vad man stoppar i sig. Det är skitsvårt. Att hitta "sitt". För det är ju en livsstil man ska skapa. Som man kan leva med. Som man trivs med. Med NORMAL kost (inga skitdieter)och träning som man till slut inte kan leva utan. Varierad träning! Man ska helt enkelt utgå från sig själv. För visst ska man kunna unna sig ibland. (I måttliga mängder förstås ;)) Det kommer också perioder där det står still. Inget händer. Det är helt normalt. Hormonerna spelar en ett spratt. Du är grym och det har tyckt sedan jag började följa dig!
    Hitta din balans och låt inte det ge dig huvudbry. För det är just det; det sitter i huvudet...
    Många kramar!/Maggan

    SvaraRadera
  10. Tycker du är makalös som orkar lägga sån energi på kroppen! Visserligen hade säkert jag gjort det också om jag hade haft en fungerande kropp. För vikten är man ju aldrig nöjd med... men du har ju tre barn som förmodligen tar massor av kraft från dig. Jag tycker du är enorm som orkar träna så pass som du ändå gör. Sen tror jag aldrig du blir nöjd med din kropp förrän du släpper allt vad vikt heter & accepterar att du har en underbar kropp efter 3 underbara ungar! Kram

    SvaraRadera
  11. WOW!Klart att man ser skillnad! Du är en sån inspirationskälla, jag har också den appen (viktkoll) blev lite taggad att damma av den igen... men jag gör det på måndag! ;-) he he he
    Ha det gott!
    Cheers

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!