onsdag 1 april 2015

Made by love!

 När barnen kommer hem från fritids och förskola med egengjorda grejer made by love! Ja det är dom allra bästa presenterna!
Häromdagen kom Douglas hem med dessa underbart söta öronhängen! Små söta dinglande kycklingar som han hade pärlat ihop och fäst små krokar i och vips hade det  blivit ett par påsköronhängen till mamma!
Jag älskar verkligen iden och jag älskar verkligen dessa!
 Så klart kommer dessa att få dingla i mina öron under påsken! Dessa är verkligen pricken över det berömda i:et och när jag allt som oftast är dötrist och bär svarta kläder så lyser verkligen dessa små påskkycklingar upp hela den tråkiga svarta outfiten!;-)
Ja alltså ni behöver ju inte granska bilden allt för mycket.. Kolla in mina bekymmersrynkor alltså... Herre min tid.. Jag vet inte riktigt om de är "verkliga" eller ej? Ja alltså det kan vara så att min brun utan sol har skapat dessa. Ja det är i alla fall vad jag hoppas.. Ja för annars har jag åldrats 10 år över natten... *hjälp*
Ja i och för sig.. Bekymmersrynkorna kan ju i och för sig ha kommit fram under natten.. Tankarna har en fajt som heter duga inuti mitt huvud just nu... Men ja, jag håller er på halster lite till... Sen kanske jag berättar...
Fabian kom hem med 2 påskkort, ett till mej och ett till Jonas! Det här med att skriva har han verkligen kommit på att är superkul och jag tycker han utvecklas varje vecka! Man märker att han har storebröder som gör läxorna här hemma och som han gärna är med på och lyssnar och att vi läser mycket för honom!
Detta med påskkort! Visst är det kul! Jag minns när jag var lite, vi höll på i flera veckor innan påsken och måla dessa teckningar som vi snyggt veck ihop och la i våran kaffepanna och på skärtorsdagen gick vi påskkärringar och knackade dörr hos varenda en i byn! NEJ jag tycker absolut INTE att det är att tigga! Kära nån.. De har vi väl gjort i all evighet eller? Idag får man tyvärrr inte påhälsning av så många kärringar.. Jag vet inte varför? Håller denna tradition på att dö ut? Eller är det så att föräldrarna tycker just att det är att tigga när man ger bort teckningar och får godis? Jag önskade att mina kids ville gå! De skulle dom mer än gärna få göra! Kanske ska jag ta med mej lite grejer och så kan de få gå och knacka dörr nere i stugan!;-)
Gick ni påskkärringar/påskgubbar när ni var små?
 
Och Alfred då som brukar knåpa och klistra alltid? Nä faktiskt inget pyssel, men jag kan tro att det kommer en hel drös imorgon;-)

1 kommentar:

  1. Vilka underbara presenter!! Måste tvinga mina barn att göra sånt...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!