torsdag 26 augusti 2010

Piff sugen!!!

Idag hade jag fixat barnvakt åt Alfred och Douglas för jag och Fabian skulle på BVC på sprut tagning och läkarkontroll, trodde jag... När jag satte mej i väntrummet så slog det mej att jag skulle varit där igår... Tankspridda jag....
Känner att det börjar krypa i kroppen på mej. Jag känner att jag vill göra nått, sy, pyssla, fixa, köpa nytt, ja rubbet!
Åkte upp till grannbyn och besökte tygaffären. Skulle jag inte ha gjort eller jo förresten jag fyndade faktiskt en del saker. Och fick en massa roliga nya tips och idéer på nya gardiner och deras upphäng!!
Så i ikväll har jag lekt Ernst. Tyckte att lampan i köket var så trist så jag köpte lite tingelitangel och klistrade dit. Så nu har vi en mycket snyggare lampa!! Det är väl delade meningar om det här hemma, men huvudsaken är ju att jag tycker det är fint!!;-)

Eftersom att "någon" (läs Jonas) bränt upp min förra skinnduk så blev det en ny sådan. Där fyndade jag rejält! Istället för att ge 300 pix som jag gjorde för den andra så gav jag bara 54 kr för den snygga duken. Den var så billig för att jag köpte det på meter vara!!! Några "höstblommor" fick oxå följa med. Så nu är köket snyggt igen, tänk va lite piff kan göra!!;-)

Men det bästa köpet var nog 2 cult ljusstakar (den ene får så länge agera kruka!) för 120 kr!!! De reade ut och jag var DUM nog att inte köpa fler... Får nog ta mej en sväng dit imorgon och fynda och även försöka mej på att komma ut ur affären UTAN tyg, inte det lättaste när man känner ett sådant extremt piff sug och (köp sug.... = inte bra för min plånbok just NU)
Apropå Ernst... Jag gillar honom skarpt, han kommer med mycket bra idéer och tips. Föll pladask för hans sänggavel som han tillverkade idag! En sådan får det kanske bli i vårt blivande "master room" om så där tio år när allt annat är färdig ställt här hemma;-)!!

4 kommentarer:

  1. Superfin lampa! =) Å Ernst säng var ju så cool och enkel! Kanske man ska snickra till sig! =) Kram

    SvaraRadera
  2. Lampan blev helt klar mycket snyggare! :)

    SvaraRadera
  3. ALLTID kul med piff och ALLTID kul med shopping :D Shoppa lugnt idag, om ni kommer iväg och ha det så mysigt i grann"staden"!! PUSS

    SvaraRadera
  4. Lampan blev ju jätte snygg, va duktig du är!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!