söndag 8 augusti 2010

Blöjor....

För några månader sedan köpte jag hem blöjor i märket LIBERO, som jag alltid använder och har använt till mina barn. Jag tycker att de passar mina barn väldigt bra. Iallafall så öppnade jag paketet och där var det en helt annan färg och mönster på de blöjorna. De användes och jag tyckte mej inte märka någon som helst skillnad. När vi var nere i Mellby fick jag för mej att köpa ICAs egna blöjor bara för att testa huradan de var. De kostade ungefär lika mycket så det spelade ju inte så stor roll.... När jag öppnar paketet där så får jag se att de är precis de blöjor som var i LIBERO packetet. Alltså har ICAs blöjor hamnat i LIBERO packetet... Mycket märkligt tycker jag. Kan det vara så att de tillverkas på samma ställe och att det är precis likadana blöjor som är LIBERO och ICA bara det att det har olika namn???? Är det någon som varit med om samma sak, eller som vet hur det kan vara?? Tycker att det är lite skumt....



SAMMA TILLVERKARE????


4 kommentarer:

  1. Libero och Icas blöjor tillverkas av samma fabrik. Det har jag läst någonstans. Kan vara därför ;)

    SvaraRadera
  2. Det kan vara sammma tillverkare. Jag har hört att det är så med endel andra av icas egna varor. (kan vara sca som tillverkar båda)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Det kan vara samma fabrik, men hos oss har det märkts skillnad. Icas blöjor läcker igenom på T, däremot funkar Liberos! men kan säkert paketeras på sammma ställen.... /Sara

    SvaraRadera
  4. Hej hej!
    Har också fått icablöjor i liberoförpackning.
    Man känner sig lite blåst.
    Köper inga liberoblöjor längre..duger gott o väl med ica eller willys =)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!