tisdag 10 augusti 2010

kniiiiiip!!!!

Efter Douglas graviditet och förlossning var jag inte särskilt duktig på att knipa, vilket resulterade i små droppar i trosorna när jag tex skulle hoppa på träningen och även när jag hoppade studsmatta....Sedan kom ju Alfred med dunder och brak och förstörde hela min nedre region... Trodde ett tag att jag aldrig skulle bli återställd, att jag skulle få bära blöja resten av mitt liv... Men efter operationen och vid min hemgång från BB så fick jag en tid hos en sjukgymnast som är specialutbildad på knipet i rumpan, jag gick där till och från i ett år tid. Jag tränade stenhårt de första 6 månaderna och min sjukgymnast var på mej hela tiden för att jag inte skulle mista mitt knip. Hade jag inte fått upp mitt knip nog bra så hade det förmodligen resulterat i en till operation i min rumpa... Jag hittade knipet och varje gång jag ammade så knep jag, och när man hittar det rätta knipet så jobbar alla muskler där nere så även muttan får sin träning som den ska;-)..... Jag kände verkligen skillnaden på träningen. Inga droppar i trosorna och jag kände mej trygg! Denna gången är det en stor KATASTROF.... Jag har slarvat mej igenom snart 6 månader utan knappt ett enda knip. Jag har inte ens varit på efterkontrollen. *fy skäms på mej*.... Latmasken har tagit ett hårt tag om mina knip. Så därför köpte jag häromdagen knipkulor! Jag hoppas på goda resultat och inga flera droppar i trosorna, för nu jävlar ska musklerna få träna;-)!!!

5 kommentarer:

  1. Du är för härlig!!! Nu är vi två Skillingarydsbor som vågar prata knipkulor!!!!!!;););)
    Jag har använt mina nästan varje dag ca 20 - 30 minuter/dag i kanske ett halvår (får nog kolla i bloggen) och märker stor skillnad!!! Inte bara på dropparna (!) utan annat oxå....;)
    Stora kramen!

    SvaraRadera
  2. Vilka häftiga färger dom fanns i! =) Blåa var läckra =)

    SvaraRadera
  3. Bra att du tar tag i det,tror det betalar sej big time inför framtiden å ju äldre man blir...kram,Kate.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!