tisdag 13 oktober 2015

Nå? Hur går/gick målen för 2015?!

Jösses va detta året har gått fort... Herregud, bara knappa 2 månader kvar på 2015... Ja ja, ok 2½ månad. Men ändå.. Tyckte det nyss var midsommar för sjutton. Både positivt och negativt kan jag känna att tiden susar förbi så snabbt... Den behöver ju faktiskt inte alltid gå så himlans fort, som typ på helgerna och semestern;-)
Lite in på detta året hade jag som vanligt satt upp lite mål! Japp mål är bra och jag försökte vara någorulnda "snäll" mot mej själv och hade inte allt för stora mål för 2015!(Krav eller löfte. Kallat vad du vill? Men mål låter lite sundare i mina öron!;-))
Jag tänkte jag skulle följa upp dem här och de som jag inte riktigt kommit i mål med, kan jag ju faktiskt försöka nå i mål med de här sista månaderna på 2015!?

MÅL 2015:
  • En vit månad! Japp precis som det låter. Inte ens ett litet glas rött på fredagskvällen... HUR GÅR/GICK DET? Åh jösses... NEJ! Det verkar gå helt åt pipsvängen.. Att det ska vara så svårt att hålla sig från de där goooda glas vinet?
  • Göra om tvättstugan, måla hela nedervåningen i en ny och fräsch vit färg och måla trappan snyggt vit igen och så klart, bli klar med sovrummet! HUR GÅR/GICK DET? Sovrummet: CHECK! Nedevåningen börjar sakta men säkert andra färg! Från dassig och skitig vit färg till vitt och fräsch! Just nu målar Jonas pensionärsmorbror taken!;-) Tvättstugan har vi planer på att bita tag i snart!
  • Gå ner mina kilo som jag lyckats lägga på mej under hösten och vintern. Måtte fettet brinna i helvete! HUR GÅR/GICK DET? HA! Ja jag saknar faktiskt ord.. De där 10 är väl på väg att gå mot 15.... Hur det går till? Ingen jävla aning? Något konstigt är det med mej och min kropp som inte stämmer in....
  • Inte äta godis. Jo kanske till påsk och jul, men inte mer än så! HUR GÅR/GICK DET? Så BRA! Åt lite lösgodis en gång i somras, men sen INGET mer! Behöver dock sluta med helgfikat också!!!
  • Motionera minst 4 dagar i veckan! HUR GÅR/GICK DET? BRA med råger! Motionerar minst en gång per dag!
  • Springa en mil minst en gång i månaden! HUR GÅR/GICK DET? Ha ha, vad trodde om mej själv egentligen! Nix ingen mil i månaden här inte.... Men nästan.. Och jag går ju faktiskt mellan 5 och 7 km VARJE vardagsmorgon!
  • Vara en ännu bättre fru, mamma och vän! HUR GÅR/GICK DET? Mja... Jag är väl kanske inte rätt kvinna att svara på det... Men jag känner mej ändå en aning bättre! Lite mer "här" om man säger så!
  • Fokusera på det positiva och inte ta åt mej så mycket av det negativa! HUR GICK/GÅR DET? Absolut! Försöker tänka på det hela tiden och jobbar bort det ständigt!
  • Inte snacka skit... Inte snacka skit om någon.... HUR GICK/GÅR det? Ha ha... Jösses, nej gud va dålig jag är på det.. Nä jag VET, det är INGET att skratta åt...
  • Spela mer spel, Sällskapspel är faktiskt superkul och trevligt! HUR GICK/GÅR DET? I sommras var vi superduktiga på att spela massa kortspel.. Men nu är vi sämst på det igen...
  • Försöka att inte sitta så mycket vid telefonen. Vilket innefattar att min kära ajfån inte ska sitta i mina händer hela tiden.... HUR GICK/GÅR  DET? Ja vad ska jag säga? Katastrof! Skriver ett inlägg om detta senare!
  • Leva sunt, äta mindre portioner och äta nyttig mat. Inte så mycket kolhydrater och socker! HUR GICK/GÅR DET? Jag äter allsidigt.. Försöker tänka på vad jag stoppar i mej. JA! Trots det går jag bara upp, upp, upp...
  • Bli en ännu bättre bloggerska! Min dröm är ju att Äppelblomman ska bli en stor blogg! Drömma bör man!;-) HUR GICK/GÅR DET? Nä det verkar bli mindre och mindre inlägg.. Skyller på denna tidsbrist som oftast råder numera. Men jag försöker ständigt! Kommer förmodligen inom kort att flytta min blogg till en annan portal! Spännande!!;-)
  • Inte stressa... Lätt att säga när man som jag just nu har kommit in i en rejäl lunk av bara-vara-hela-dagarna... Men bli bättre på att planera så att det slipper bli så stressigt ständigt och jämt! HUR GICK/GÅR DET? Stress.. Ja det känns just nu som om det är mitt andra namn... Jag är duktig på att planera, men oerhört dålig på att ändå inte stressa...
  • Anmäla mej till ett springlopp! HUR svårt ska det vara??!? HUR GICK/GÅR DET? Äntligen har jag genomfört mitt lopp! Midnattsloppen på en mil!!!
  • Tänker göra slut med dom personerna som tar så ofantligt mycket energi av mej... Ja för faktiskt! Livet är alldeles för kort för att andra ska sno åt sig av min energi! HUR GICK/GÅR DET? Bra faktiskt! Jag försöker undvika dom där energitjuvarna och träffar dom bara någongång ibland och då fokuserar jag inte på dom utan på något annat bra!
  • Spara pengar! Jag är just nu en slösaktig liten bitch med mina pengar. De bara rinner ur mina fingrar... Spara och tänk igenom mina köp lite bättre! HUR GICK/GÅR DET? Det går faktiskt bättre och bättre! Impulsköper inte så mycket längre! Men ändå har jag inga pengar kvar.. Hur går det till?? ;-)
  • Boka in en resa med familjen någonstans! Antingen en vintersemester eller en solsemster! HUR GICK/GÅR DET? En vintersemester inbokad! På annandag jul åker vi upp Sälen en hel vecka och firar in det nya året där!
  • Hålla ordning! Rensa och åter rensa! Det här med att spara på skor, kläder och andra grejer sedan 20 år tillbaka... Nja som det just nu ser ut så kommer vi inte ens in genom förrådets dörrar... Det här med att vara en hamster, ja jag får nog försöka jobba bort den delen av mitt liv;-) HUR GICK/GÅR DET? Ha ha, ja herreguuud.. Ni såg ju vårt förråd i gårdagens inlägg... Men FAKTISKT! Vi har rensat massor här inne i huset! Så plötsligt händer det! Kanske får jag fingrarna ur och rensar i förrådet också!
Så där ja! Om jag är nöjd med mina mål hittills? Japp det måste jag faktiskt säga! Hälften är ju faktiskt avklarade! Kan dock bli tufft att nå de andra målen med tanke på att det bara är 2½ månad kvar... Men jag ska försöka och börjar jag nu, så blir dom nya målen för 2016 faktiskt inte så svåra att nå!;-)
Så det har både gått BRA, HALVBRA och DÅLIGT...

1 kommentar:

  1. Har du valt portal ännu? Är också sugen på flytt som sagt... Många flyttar ju till nouw nu.
    Det där med att inte ha telefonen i handen hela kvällen är mitt nya mål. Jag ska verkligen jobba med att inte ha dator, iPad eller iPhone framme medan barnen är vakna. Ok, om de sitter och kollar på tv, men inte annars. Ska försöka lägga telefonen åt sidan när jag kommer hem.
    Kram till dig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!