fredag 30 oktober 2015

Modevisning, magont, fuck cancer och ledig dag!


Nä jag vet... Jag vet att jag är en uruselt dålig bloggerskan just för tillfället... 
Men ibland så kommer liksom de lilla livet imellan och jag har bestämt mej för att inte blogga om jag inte hinner... Alltså inte stressa ihjäl mej för att jag absolut måste blogga... Att blogga ska vara något kul, inget som ska stressa ihjäl mej!
Vad jag pysslat med de senaste dagarna?
I tisdags kollade jag på cancergalan...
Jag grät så jag skakade... Jävla fucking cancer.. En av tre blir drabbade. Alltså vem har sagt att inte just jag blir drabbad eller min familj? Bara känslan får mej att gråta ännu mer och hela magen vänder sig ut och in av rädsla...
Att skänka en liten slant! Ja de gör jag! Många bäckar små! Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något!
De fick in över 90 000 000! Helt jäkla underbart! Utrota helvetet!
Tankar och minnen kom upp i mitt huvud... Ord som Lasse sa till mej i september förra året.. Ord som idag gör så fruktansvärt ont, men som jag då inte riktigt fattade...
I onsdags var jag på modevisning/tjejkväll på people! Såååå jäkla kul!
Kvällen innan försökte jag göra mej lite fin... Sprayade mej med brun utan sol! Gud så snygg jag skulle bli! Eller hur.. På onsdagen på jobbet frågade min kollega VAD i hela friden jag hade gjort på mina armar? Om jag skadat mej?
Öh de satt långt inne, men till slut erkände jag! Jo visst, den där brun utan solen hade visst kommit lite på sniskan.. Hem och skrubba;) 
Så for jag upp till Vaggeryd och fick lyxen att sätta mej i frisörstolen! Grymt duktiga frisörer som trollade fram underbara lockar och en supersnygg frisyr! Shit, ja jag kände mej verkligen som en riktig modell!;)
De är verkligen sååååå galet kul att visa upp kläderna! Och så grymt att gå med samma gäng som alltid! Vi har galet kul där bakom som vi byter om! Verkligen skitkul!!
Jag vet att jag ser lite arg och fundersam ut på korten! Men det är jag absolut INTE;)
Men kolla in frisyren! Såååå fin! Och hårdsmycket likaså! Borde absolut investera i detta!
Älskar den där 60-tals loocken!
Om jag köpte något? Japp, trots att jag egentligen har lite shopförbud...;)
Jo jag tänker att jag ska spara inför vår sälenresa i jul.. Men äsch, ett par brallor mer eller mindre de gör ju inget! *host och harkel* Skiiiiitsnygga är dom! Visar dom senare och förhoppningsvis massor av bilder från kvällen!;)
Min mage håller på att ta död på mej.. Nej, kanske inte bokstavligt talat... Men fy sjutton va den håller på att krångla. Jag kan liksom inte peka ut att jag har ont just där... Den jobbar på dag som natt. Jag är helt slut i magen när jag vaknar på morgonen.. Ibland är jag så svälld att de ser ut som jag är i 8:e månaden.. Och det känns som om de är kolsyra i hela magen. Är liksom konstant mätt, men ändå så pass hungrig att jag äter när det är dax för mat...
Har lovat min käre make att ringa doktorn.. Men vad ska dom hjälpa mej med? Nä tyvär kan jag känna att de förmodligen inte kommer ta mej på allvar och säga att jag ska ta de lugnt, ta en alvedon eller 2 och vänta ett par veckor till...
Ja ja, vi får väl se vad det blir av den här krångelmagen? Idag är ju en krånglande mage vääääldigt vanligt... De känns som om var och varannan person har något problem med lilla maggen...
Idag har jag varit ledig och myst med Fabian hela dagen! 
När man får sova, tror ni man kan sova då? Nä precis... Vaknade innan tuppfan själv...
Men vi har handlat och uträttat ärenden! De är bra att vara uppe tidigt! Lekt med kompisar och bakat! Och för en stund sedan kom Douglas och Alfred hem! Så nu är det fullt ös medvetslös på övervåningen... Herreguuuud, dom har ju för sjutton 4 dagars bråk som de måste ta igen nu när de varit borta ... *suck*
Börjar koka en soppa vid 12 idag! Den är snart klar! Långkok! De är verkligen såååå gott!
Grabbarna och jag har bakat och fixat för kvällen! Ikväll kommer våra älskade vänner hit som vi ska fira nyår med i Sälen! Dom kommer hit på mys, planering av resan och halloweenparty!
Dax att börja klä ut bröderna Grunditz! Snart ska de bege sig ut och skrämma skiten ur alla grannar! Åh ja! Jag tycker halloween är skithäftigt! Bus eller godis! Ja ja, alla tycker vi olika! Tur är väl kanske det!!
Ha en underbar fredagskväll! De lovar jag att vi ska ha!❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!