onsdag 21 oktober 2015

Att blåljuga för sin mamma...

 Igår kvällst kom jag in i badrummet efter nattning av Fabian... Alfred hade duschat helt själv och hade dröjt kvar en stund på badrummet...
Jag kommer in efter honom och ser hur det ligger spår av hår i hela handfatet.. Små tussar lite här och där...
Jag frågar Alfred: -Har du klippt dej? Han sitter vid köksbordet och nekar!: -NEJ! Jag har verkligen INTE klippt mej. Varför tror du det?
Hmmm... Ja VARFÖR tror jag det??? För att det ligger hår i hela handfatet...
Han fortsätter blåljuga för sin mamma... -Men jag har verkligen INTE klippt mej...
När jag ber att få titta på hans hår, börjar dra lite här och där. Så jo visst har skitungen klippt sig lite här och där.. Små hårtussar runt på hela skallen...
Jäkla skitunge... Vad är det med saxar, hår och ungar? *fniss*
Fabian klippte ju sig själv i somras.. Att dom blir verkligen skitsnygga när de klipper sig själva, eller inte...;-)
Dags att boka en klipptid! *harkel* Tur för honom att han inte hade lååångt hår.. Och varför i hundan har de börjat med sånt här nu? 5 och 7 år gamla? De har ALDRIG tidigare rört håret med saxarna innan? Eller förresten.. Jag kanske inte behöver boka någon klipptid? De kan ju för bövelen klippa sig själva ju;-) Katshing, där sparade jag ju massor av pengar! Men å andra sidan så är jag inte så säker på att de skulle se kloka ut? Kanske ska jag våga låta dom klippa sig själva? Sen kanske dom inte tycker det är så jäkla kul efter det och aldrig mer klipper sig själva?;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för din kommentar!