fredag 16 oktober 2015

7 är det nya 5!

Morgonpromenaderna har de sista månaderna bestått av 5 km! När jag lyckats komma upp ett par minuter tidigare har jag till och med nått 6 km!
Men så när min kära vän Hanna började följa med mej ut på morgon PW förra veckan har jag kommit upp 20 minuter tidigare än innan! Jag stänger oftast dörren här hemma klockan 5:05 och så traskar vi i full fart, babblandes i munnen på varandra!;-)
Efter ca 30-40 minuters PW släpper jag av henne hos sig och så fortsätter jag gå en sväng till! Då är klockan bara 5:40 och vad ska jag hem och göra så tidigt? Nej jag behöver inte vara hemma förens strax efter klockan 6:00 för att klara mitt tidschema! Så då tar jag en extra tur och kommer då upp i minst 7 km!
Den här veckan har jag till och med gått 7.6 km och det på en timme!
7 km är det nya 5 km!;-)
Tänk vad man hinner mycket om man bara går upp lite tidigare på mornarna! Kan jag så kan du!!! Att det är svingött att ligga kvar under de varma sköna täcket! Oh JA att det är! Men det är också en underbar känsla efter en morgonpromenad! Testa ska du får se!!
Och det bästa! När jag kommer till jobbet innan klockan 7, så har jag redan glömt bort att jag varit ute och gått och mår så där fruktansvärt bra inuti kroppen!
Kanske kan jag till och med nå 8 km någon morgon! Ja varför inte liksom? Ja bara för att jag kan och för att jag vill!;-)
God morgon härliga fredag! Du är såååå välkommen!
Den här veckan har morgonpromenaderna landat på 3.6 mil!!! Att jag sen bara går upp på den där skitvågen trots massor av spring i benen.. Suck säger jag bara...

3 kommentarer:

  1. Spring så kommer du ännu längre! ☺️

    SvaraRadera
  2. Karolin! Läste detta inlägg o kom att tänka på dig, har du kollat upp sköldkörteln? http://kalaslotta.com/2015/october/sitt-ner-i-baten-skoldkorteljavel.html

    SvaraRadera
  3. 1. Grymt jobbat!
    2. Jag tycker att du ev. ska se över din kost med hjälp av en PT eller liknande.
    3. Ser kosten ok ut, ta kontakt med en vårdcentral och kolla upp dig. Ev. sköldkörteln som någon skrev. Eller kanske någon annan obalans.

    Kram M

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!