torsdag 5 mars 2015

Kanske är det en galen idé? Kanske inte?!

Solen har strålat över oss idag och vårkänslorna bubblar inuti våra kroppar! Jag vågar faktiskt inte riktigt släppa fram dom "riktiga" vårkänslorna! Nä för det är ju trots allt bara 5 mars och det kan komma mååånga bakslag... Nä jag vet, jag ska inte vara så butter, men tro mej. Det kommer nog många bakslag innan den "riktiga" våren är här och tänker man som mej, ja då blir man heller kanske inte så besviken när snön vräker ner nästa vecka!;-)
Med vårkänslor i kroppen så kommer också ett grymt sug att fixa och greja här hemma!
Det här är vårt kök... Ett kök som är omgjort för ca 10 år sedan..
Ek och vitt! Väldigt snyggt och enkelt och vi gillar det!
Men så satt vi häromdagen och jag kläckte den idén att vi kanske skulle lämna in våra luckor och lacka om dem till vita?
Kanske är den idén helt galen? Ja för det är massiva ekluckor och kanske skulle de göra ont att "förstöra" dem genom att lackera om dem?
Jag vet inte jag?
Utanför vårt kök är vår altan. Den sväljer typ allt dagsljus och köket blir väldigt mörkt... Tänk er vita luckor här, köket skulle bli såååå mycket ljusare!
Jonas var med på min tanke och tyckte nog om den... Men som sagt, är vi dumma om vi lackerar om dem till vita med tanke på att det är massiv ek?
Men ibland kan man bli fasligt trött på all ek som vi har här hemma... Faktiskt...
 Förra veckan anlände vår nya diskmaskin! Jonas beställde en ny nästan direkt och dom kom och installerade den! Alltså det här med att handdiska, jag spyr va tråkigt och är man van vid diskmaskin, ja då är det också jäkligt svårt att vara utan en...
Jag leker med tanken att man kanske inte måste lackera om alla luckorna? Kanske att man sparar dom här 2 som är över diskmaskinen? Ja bara för att bryta av och för att eken ska komma igen med typ bordet, listerna och golvet? Få det lite levande och fräckt? Och sedan kanske också byta ut ekskivorna som ligger på bänkarna?!
Nå? Bu eller bä? Hjälp oss! Vad tror ni om ett vitt kök istället för ek? Kanske är det en galen idé? Kanske inte?

7 kommentarer:

  1. Tror det skulle bli jättefint med vita luckor. Inte är det galet att lacka över massiva luckor. Likaväl som att riva ut alla skåp och sätta in nya... Återanvändning är ju inne nu och viktigt. Go for it :)

    SvaraRadera
  2. Om du är osäker på hur det ska bli? Ta foton och sedan photoshop. På så sätt får du en hint om hur det blir!

    SvaraRadera
  3. Jag tror det blir kanonbra med vita luckor, vi har vita luckor i vårt kök och jag är supernöjd, det blir som sagt ljust. Men sen är ju ek också fint och förstår din lilla "rädsla" att förstöra massiva ekluckor. Vi har två massiva ekbord som jag hade samma vånda över om att måla om men också att då förstör man ett fint ekbord, har målat det ena svart och ångrar mig inte en sekund, det andra ska också målas om så småningom.

    Madeleine

    SvaraRadera
  4. Skulle bli jätte snyggt med vita luckor ! Go for it ! Kram / Berit

    SvaraRadera
  5. Låter som toppenfint med vita luckor!
    Jag kan absolut inget om det här, men går det att slipa bort färgen om man skulle vilja ha tillbaka ekfärgen? Eller är träet förstört om man lackar?
    Äsch, jag tycker iaf att ni ska lacka!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Blir nog jättebra med vitt och går det som sagt att sen få tillbaka till ek nån gång i framtiden så har ju luckorna haft hela 3 livstider lixom?! Annars är ju 2 super det med :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!