torsdag 25 oktober 2012

Simsalabim....

Ikväll när veckostädningen skulle göras så fanns inte alls den där inspirationen till det och klockan bara sprang iväg... Jag tog då fram mitt trollspö och bara svepte det över huset och *simsalabim* så var huset nystädat! Nähä det var visst bara ett önsketänkande och en dröm... Nej då jag/vi fick lov att göra skiten själva och har precis satt ner rumpan i soffan... Guuud va jag en dag ska ha städ/tvätt/plock/stryk/handling/matlagningshjälp den dagen jag blir miljonär;-) Att städa är verkligen inte kul alls och det så mycket dyrbar tid...
Jag är expert på att städa på "ytan" så att det ser snyggt och prydligt ut. Men på "insidan", hua säger jag bara. Där är jag värsta slavmajan... Kolla bara här hur det ser ut... *suck*
Städskrubben... Vilket jäkla namn förresten... Städskrubb...;-) Ja ja, den är en ren katastrof med blandad kompott på både hyllor och golv... *stor suck*
Badrumslådorna.... Vad hände liksom? Det borde väl inte vara så svårt att hålla ordning på? Hur mycket grejer av dem använder vi oss av där? Nej inte så ofta, men tydligen vääääldigt svårt att hålla ordning ändå... *dubbelsuck*
Och så mina garderober... Gaaaalet va det hänger och slänger i dem... Kläder som ligger huller om buller och inredet på trekvart... *djup suck* JOnas säger att jag misshandlar mina stackars kläder. Han kanske har rätt i det...;-)
I helgen vet jag nog vad vi borde göra... RENSA...;-)
Så här ser det ut nu på "ytan"...;-) Nystädat med en skön brasa och levande ljus!! Och en doft av grumme citronsåpa! *mums* Synd att den doften inte håller sig så länge bara...
Tänk om det var så här fint städat varje dag. Fast då kanske man inte skulle uppskatta det så mycket som man gör nu? Eller jo det skulle jag nog;-)
Nu ska jag snart hoppa ner i loppelådan i nytvättade sänkläder, galet skönt!;-)

6 kommentarer:

  1. Jag skulle kunna dricka såpa, för det doftar s gott!
    Och nya sängkläder i loppelådan is da shit.
    Kram söta!
    Madde

    SvaraRadera
  2. Såpa och nytvättade sängkläder Mmm så gott!

    SvaraRadera
  3. Jag är bäst på ytan oxå ;)

    SvaraRadera
  4. Ytstädning är min specialité, grundstädat blir det bara när det är riktigt äckligt i gömmorna. ;)

    SvaraRadera
  5. Hemma är det ungarna som sköter det för det mesta. Mina/våra utrymmen är de rörigaste, speciellt garderoberna... *burr*

    SvaraRadera
  6. Precis så städar jag med! Är väldans smidigt och fint för stunden iaf :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!